‘Prijsverschil tussen A-merk en huismerk groeit weer’

Het prijsverschil is opgelopen tot gemiddeld 31 procent, meldt de Consumentenbond.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

In 2012 en 2014 was het 24 procent. Het verschil is daarmee weer bijna terug bij de 30 procent prijsverschil in 2010, zo blijkt uit een prijspeiling in de Consumentengids van juli/augustus 2015.

Aldi en Lidl komen weer als goedkoopste uit de bus bij de huismerken, hun producten zijn 22-24 procent goedkoper dan de gemiddelde prijs in de supermarkt.

Nettorama is na Lidl en Aldi de goedkoopste supermarkt voor huismerkproducten, MCD en Spar zijn het duurst.

Huismerken zoals Markant en Perfekt, die bij meerdere ketens in het schap staan, verschillen per keten enorm in prijs, aldus de consumentenorganisatie. Zo zijn de Perfekt-producten bij Nettorama 14-16 procent goedkoper dan gemiddeld, terwijl ze bij Poiesz 10-12 procent duurder dan gemiddeld zijn.

Nettorama

Bij de A-merken is Nettorama de goedkoopste supermarkt, 8 procent goedkoper dan gemiddeld. De supermarkt neemt daarmee een voorsprong op Dirk en Hoogvliet, met wie in voorgaande jaren de eerste plek werd gedeeld, aldus de Consumentenbond.

Spar is de duurste supermarkt voor A-merken.

Voor het onderzoek bezocht de Consumentenbond in mei 2015 achttien supermarktketens en stelde de prijzen vast van 200 A-merkartikelen en 100 huismerkartikelen. Per keten werden drie prijspeilingen gedaan.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie