Dept nu wereldwijd Climate Neutral gecertificeerd 

De accreditatie is het eerste hoofdstuk van het bureau richting het doel om een B Corp-certificering te ontvangen.

Dept nu wereldwijd Climate Neutral gecertificeerd 
Dept

Digital agency Dept maakt bekend dat het Climate Neutral gecertificeerd is. Dit betekent dat het bureau de CO2-voetafdruk voor 2020 meet en compenseert, daarnaast geeft het ook aan zich te committeren aan verdere emissiereductie.

Dept nu wereldwijd Climate Neutral gecertificeerd 
Dept nu wereldwijd Climate Neutral gecertificeerd  Dept

Initiatieven

De ecologische voetafdruk van Dept wordt gecompenseerd in samenwerking met Terra Neutra. Het bureau vertelt dat dit initiatief deel uitmaakt van het Hifadhi Livelihoods-project, dat elk jaar 18.000 hectare Keniaans bos zou beschermen door te voorkomen dat huishoudens op het platteland hout gebruiken om hun huizen van brandstof te voorzien. ‘Naast compensatie, verminderen we de uitstoot door ons reisbeleid te herzien, IT-load verder te reduceren en met de hosting in te zetten op de CO2-neutrale hosting service van Microsoft Azure.’

Signaal afgeven

Dimi Albers, ceo van Dept zegt dat het verantwoorden van de uitstoot van Dept het absolute minimum wat het digitale bureau, en ook andere bureaus, zouden moeten doen. ‘Het is een duidelijk signaal vanuit onze industrie dat we niet alleen op het gebied van digital voorop moeten lopen, maar ook als het gaat om sustainability. We zijn best wel trots om te kunnen zeggen dat we CO2-neutraal zijn, en gaan nu op weg naar CO2-negatief.’

Wereldwijde verschuiving leiden

‘Dept en andere Climate Neutral-gecertificeerde merken moeten een wereldwijde verschuiving leiden naar een ‘economie met netto-nul emissie’, door te doen wat alle bedrijven onmiddellijk zouden moeten doen: hun CO2-uitstoot meten, compenseren en verminderen’, dat zijn de woorden van Austin Whitman, ceao van Climate Neutral. ‘Ons label helpt consumenten bij het identificeren van merken die hun steentje willen bijdragen.’

Dept zegt ook toe dat het duurzame en innovatieve klantprojecten als pijlers ziet waarop gefocust wordt. Hierbij geeft het de voorbeelden; het werk voor Indigo Ag, waar Dept een nieuwe marketplace ontwikkelde om innovaties binnen de landbouw te stimuleren, en Justdiggit, waar Dept een donatieplatform bouwde om Afrikaanse boerengemeenschappen op te leiden in droogtegebieden.

De certificering van Dept valt samen met de publicatie van het eerste impactrapport en is het eerste hoofdstuk richting het behalen het doel om een B Corp-certificering te ontvangen, eind 2021.

Lees ook: 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie