'Duurzame Nederlander' vooral op zoek naar zonnepanelen, vegan eten en elektrische fietsen

​​​​​​​Dit blijkt uit onderzoek van online marketing platform SEMrush.

Het bedrijf onderzocht welke zoektermen Nederlanders de afgelopen drie jaar gebruiken op het gebied van duurzaamheid. Per jaar is hieruit een top 5 samengesteld.

SEMrush

Algemene oplossingen

In de categorie algemene duurzaamheidsoplossingen, zijn zonnepanelen verreweg het populairst. In 2018 betrof deze term ruim 27% van de zoekopdrachten naar duurzaamheidsoplossingen. Dat is 5% meer dan er werd gezocht op ‘elektrische fiets’.

In absolute getallen werd gemiddeld 85 duizend keer per maand gezocht naar de term zonnepanelen. Een sterke zakker is het openbaar vervoer. Van alle duurzaamheidsoplossingen daalde de term van 25% in 2016 naar een kleine 13% in 2018.

Algemeen

Eettrends

Populairste eettrend is vegetarisch eten, met 12 duizend zoekopdrachten per maand. De grootste groeier echter is veganistisch eten of vegan eten. De twee termen hadden over de afgelopen 3 jaar een groeifactor van 2.7 en groeiden in absolute aantallen van gemiddeld 7.300 keer per maand in maart 2016 naar 17.200 keer per maand in februari 2019.

Duurzaam vervoer

De voorkeur op het gebied van duurzaam vervoer is behoorlijk veranderd. In 2016 was de elektrische hoverboard een gewild product. In 2018 wordt er voornamelijk gezocht op ‘elektrische fiets’ (ruim 70 duizend zoekopdrachten per maand). Nieuwkomer in de top 5 duurzame vervoersmiddelen is de Stint. Dit vervoersmiddel kwam groots in het nieuws door een ernstig ongeluk en dit resulteerde in 246.000 zoekopdrachten in september 2018..

vervoer

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie