Hagelslag van De Ruijter en havermout van Brinta nu ook verpakkingsvrij

Kraft Heinz en Pieter Pot werken samen aan ‘systeemverandering’.

Hagelslag in Pieter Pot
Koninklijke De Ruijter

Voedingsmiddelen- en drankenconcern Kraft Heinz (onder andere Honig, Heinz en Venz), zet een volgende stap in de samenwerking met verpakkingsvrije supermarkt Pieter Pot. Kraft Heinz: ‘We zijn de eerste grote FMCG-speler die op deze schaal innoveert in de toeleveringsketen om eten verpakkingsvrij aan Nederlandse consumenten aan te kunnen bieden.’

De ontbijtproducten, chocoladehagelslag van Koninklijke De Ruijter en Brinta havermout, worden in zakken van respectievelijk 600 en 300 kilogram aan Pieter Pot geleverd. Per big bag worden zo 1538 hagelslagverpakkingen en 600 havermoutverpakkingen bespaard. Kraft Heinz: ‘De krachtenbundeling smaakt naar meer; de bedrijven onderzoeken hoe de samenwerking verder uit te breiden naar nieuwe producten.’

Herbruikbare potten

Pieter Pot en Kraft Heinz werken sinds 2021 samen. Toen werden producten zoals Heinz Tomato Ketchup, mosterd en mayonaise opgenomen in het assortiment van de verpakkingsvrije supermarkt zodat deze ook het A-merk in herbruikbare glazen potten aan klanten kan aanbieden. De samenwerking wordt geïntensiveerd omdat de partijen de impact verder willen vergroten door in de keten een blijvende systeemverandering teweeg te brengen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie