Kruidvat schenkt vijftienduizend cadeaubonnen aan mensen die moeilijk rondkomen

Het Armoedefonds verdeelt de cadeaubonnen over lokale hulporganisaties.

Afbeelding: Kruidvat

Kruidvat schenkt vijftienduizend cadeaubonnen aan het Armoedefonds om mensen te helpen die financieel moeilijk rond kunnen komen. Op een cadeaubon staat een bedrag van 25 euro, waarmee de ontvanger verzorgings- en hygiëneproducten kan kopen. De aankondiging van de samenwerking valt samen met Wereldarmoededag (17 oktober).

Reguliere vormgeving

Kruidvat zet zich onder andere in voor lage prijzen, legt Ed van de Weerd uit als ceo van moederbedrijf A.S. Watson Health & Beauty Benelux. 'Helaas komt meer dan één miljoen mensen in Nederland financieel niet rond. Voor hen zijn producten als maandverband, tandpasta en luiers niet altijd vanzelfsprekend. De maatschappelijke gevolgen hiervan zijn groot. Neem bijvoorbeeld meisjes die niet naar school durven gaan, omdat ze geen geld voor maandverband of tampons hebben. Of pubers die niet gaan sporten, omdat ze geen deodorant kunnen betalen en zich schamen voor hun lichaamsgeur. Wij willen er echt voor iedereen zijn en gaan daarom een samenwerking aan met het Armoedefonds.'

Het Armoedefonds verdeelt de cadeaubonnen over lokale hulporganisaties, die de bonnen op hun beurt weer bij de juiste personen of gezinnen afleveren. Een cadeaubon is vanaf 6 december te gebruiken in winkels en de webwinkel van Kruidvat. De vormgeving van de speciale cadeaubon is identiek aan een reguliere Kruidvat-cadeaubon. Een bewuste keuze, vertelt Van de Weerd. De retailer wil eventuele schaamte bij gebruik voorkomen. 'Op deze manier is discreet gebruik verzekerd en hopen we zo op voorhand een grote drempel weg te nemen.'

België

Het Armoedefonds is vanzelfsprekend blij met de samenwerking met Kruidvat. Steeds meer Nederlanders kloppen namelijk aan bij lokale hulporganisaties omdat ze het financieel niet meer redden, zo meldt het Armoedefonds op basis van eigen onderzoek dat in mei verricht is. Dat komt onder meer door de gestegen gas- en energieprijzen. 

In België sluit Kruidvat een samenwerking met de Belgische Federatie van Voedselbanken om vijfduizend personen een cadeaubon te schenken.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie