Suiker uit Sprite leidt tot dik 4 procent groei

900 duizend kilo minder suiker en een omzetstijging van 4,4 procent. Volgens Coca-Cola Nederland is de vernieuwde Sprite een succes.

Precies een jaar geleden herintroduceerde Coca-Cola Nederland (als eerste in de wereld) de suikervrije variant Sprite Zero onder de naam Sprite. Daarmee zette het concern een punt achter de verkoop van suikerhoudende Sprite. Het merk verdween niet, bleef zelfs letterlijk bestaan, maar dan om de variant zonder suiker - en dus zonder calorieën - te verkopen. Dat product staat nu – een jaar later - nog steeds in het schap onder de naam Sprite Zero.

Suiker
Coca-Cola Nederland maakt nu de rekening op en becijfert dat de (her)introductie een caloriereductie van 4,2 miljard calorieën heeft opgeleverd. Dat wil zeggen dat er 35 miljoen porties (250 ml) geconsumeerd zijn. Dat is de equivalent van 900 duizend kilo suiker.

Groei
De vernieuwde frisdrank Sprite realiseerde afgelopen jaar een volumegroei van 4,4 procent, zegt Coca-Cola Nederland. Het baseert zich daarbij op ex-factory, gemeten in van week 11 tot en met 52 2017. De fabrikant: ‘Ruim 1 miljoen Nederlandse huishoudens hebben de vernieuwde Sprite gekocht sinds de herlancering, een toename van 25 procent ten opzichte van vorig jaar’ (bron: GfK, Relaunch Tracker P1 2018).

Nieuw: Sprite komkommer
Coca-Cola Nederland kwam eerder al met de smaakvarianten munt en cranberry. Vanaf 26 maart wordt een nieuwe smaak aan het portfolio toegevoegd: Sprite met een vleugje komkommer. In een toelichting zegt Coca-Cola Nederland: ‘Sprite komkommer is groen en fris, één van de sterkst groeiende smaken binnen de trend van refreshment.’

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie