BlackBerry schrapt CMO-functie

Frank Boulben, CMO van BlackBerry, verlaat het bedrijf. En hij wordt niet vervangen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Zo bevestigt Blackberry tegen Marketingweek. Naast Boulben vertrekken ook COO Kristian Tear and CFO Brian Bidluka. De firma heeft sinds een maand ook een nieuwe ceo, John Chen.

De verandering in strategie zou kunnen betekenen dat Blackberry meer gaat focussen op zijn grote, zakelijke klanten. Maar Blackberry wil hierover pas een verklaring geven als het de cijfers van het derde kwartaal bekend maakt, op 20 december aanstaande.

De geruchten dat Blackberry de consumentenmarkt de rug gaat toekeren, zijn sterk. Blackberry moest in het tweede kwartaal van dit jaar een verlies verwerken van 965 miljoen dollar. Het bedrijf verliest steeds meer marktaandeel aan Samsung en Apple.

De komst van Chen suggereert dat Blackberry gaat kiezen voor een b2b-strategie. Insiders verwachten dat marketing een tactischere rol krijgt, meer richting sales gaat. De tijden van grote above-the-line campagnes lijken hiermee voorbij.

Advertentie
advertisement
Advertentie