Blokker strikt Sarah Jessica Parker voor eerste commercial nieuwe stijl

De ster uit Sex and the City moet Nederland opnieuw kennis laten maken met Blokker.

Blokker geeft het startschot voor de uitrol van de nieuwe omnichannel winkelformule. Dat doet de retailer met de lancering van een reclamecampagne met in de hoofdrol SATC-wereldster Sarah Jessica Parker én met de lancering van .

Een poll over de keuze van Blokker voor Sarah Jessica Parker vindt u .

 

De start van de omwenteling – op 25 april – valt volgens de retailer precies op de 120ste verjaardag van Blokker. Er spreekt ambitie uit de plannen. De campagne, die volgens Blokker invulling geeft aan het nieuwe eigentijdse gezicht van Blokker, zal de rest van het jaar te zien zijn. Los van de vernieuwde webshop opent Blokker de komende twee jaar iedere week vijf ‘Nieuwste Blokker winkels op de beste locaties in Nederland’.

Een jubelend blog over de nieuwe huisstijl van Blokker vindt u .

 

Hollandse trots

Marketing & formule directeur Blokker Robert Bohemen zegt in een toelichting: &;Wereldster Sarah Jessica Parker heeft een trendy image, samen met haar humor vormt dit een mooie dynamiek met het Hollandse karakter van Blokker. Het is geweldig dat zij de vernieuwing van Blokker een gezicht geeft en op een leuke manier appelleert aan onze Hollandse trots. Sarah Jessica Parker laat Nederlanders op een andere, nieuwe manier naar de Nieuwste Blokker kijken. Een opvallende manier die aansluit bij ons streven om de klant keer op keer te verrassen met mooie merken, vernieuwende producten en na de zomer ook met een eigen huismerk. De campagne toont lef, wat perfect past bij de Nieuwste Blokker.&;

Sarah Jessica Parker over haar rol in de Blokker-commercial:
&;Thuis koken we heel veel. We zijn er gek op! Ik denk zelfs dat ik zo’n 80% van mijn tijd thuis doorbreng in de keuken. Het is dan ook erg grappig dat ik in de commercial van Blokker iets wat onhandig in de keuken sta. De commercial is heel slim en grappig geschreven, daarom ben ik erg gevleid te zijn gevraagd voor deze rol.&;

 

Versies
De nieuwe commercial wordt afgesloten met een tag-on waarin iedere keer de nieuwste producten worden getoond en de openingen van de Nieuwste Blokker winkels, waarvan iedere werkdag één winkel ergens in Nederland wordt geopend. De campagne zal uit meerdere commercials bestaan die later dit jaar gelanceerd zullen worden.

Nieuwe formule

Op 15 april kondigde Blokker aan de winkelketen te vernieuwen. Het wordt volgens Blokker een compleet nieuwe formule met als meest zichtbare veranderingen de aanpassingen van het logo, de indeling en uitstraling van de winkels en de uitbreiding van de webshop. Robert Bohemen: &;Met de nieuwe formule gaat Blokker een duidelijke positie innemen. We bouwen verder op een stevige fundering. Blokker staat voor kwaliteit voor een goede prijs. Daarnaast is Blokker altijd dichtbij met de Nieuwste Blokker winkels op de beste locaties in combinatie met een uitgebreide webshop. We gaan het verschil maken door toonaangevend te zijn in van je huis ‘een thuis’ maken met onderscheidende merken en vernieuwende producten. Daar hoort natuurlijk ook een verandering van ons gezicht bij.&;

Omnichannel
Het nieuwe Blokker-logo wil eigentijds zijn en toegankelijkheid uitstralen en is de basis voor de nieuwe huisstijl. Die huisstijl moet kwaliteit en het eigentijdse karakter waarborgen. De retailer zegt dat deze huisstijl de komende periode in alle uitingen zal worden uitgerold, zoals de net geopende Nieuwste Blokker winkels in Amsterdam, Eindhoven, Hoogvliet, Veendam en Woudenberg en vanaf vandaag ook op Blokker.nl. Bohemen: ‘We gaan voor een volledige integratie van on- en offline. Het omnichannel aspect is met de Kiosk, onze webshopservice in de winkel en digitale schermen overal aanwezig. De Kiosk is het scharnierpunt tussen de winkel en de Nieuwste Blokker.nl. Hier kunnen klanten bestellen uit het extra online assortiment dat niet in de winkel te koop is of producten afhalen, die online gekocht zijn.’

Webshop
Ook op de vernieuwde webshop moet kwaliteit centraal staan. Blokker: ‘De klant wordt welkom geheten bij de Nieuwste Blokker met de nieuwe visuele stijl. Zo wordt online een integraal onderdeel van de Blokker winkel. De vernieuwde website heeft een heldere en frisse opbouw met een neutrale basis, zodat het productassortiment van Blokker beter naar voren komt. Hierin ligt de focus op het inspireren van de klant. Verder is de navigatie eenvoudiger geworden, waardoor het voor de klant makkelijker wordt een keus te maken.’

Credits

Formule

Verantwoordelijk bij Blokker: Robert Bohemen & Nienke van de Streek

Creatie: Desarc

Logo & huisstijl

Verantwoordelijk bij Blokker: Robert Bohemen & Eva Hartog

Creatie logo & huisstijl: Studio Groundfloor

Project Management & huisstijl implementatie: Bureau Stoer

Commercial

Verantwoordelijk bij Blokker: Robert Bohemen & Esther Spaans

Verantwoordelijk bij KSM: Barbara Angeli Radovani & Simone Bergman

Creatie: Bies Vermeulen & Sebastiaan Kenter

Regie: Jonathan Herman

Director of Photography: Gabor Deak

Productie: Bonkers, Saskia Kok & Jan Jinek

RTV Producer: Joze Rikken

Post-productie: Hectic Electric

Muziek: Sizzer

Geluid: The Ambassadors

Advertentie
advertisement

Plaats als eerste een reactie

Advertentie