Jan Driessen: ‘Donatiebeleid Nederlandse corporates staat op bedroevend niveau’

ADFORMATIE CONNECTS DAILY Bedrijven moeten niet vertellen over hun ‘corona-donaties’. Tenzij het een hoger doel dient.

Mark Blok (rechtsonder), Mayke van Keep en Jan Driessen (met klok mee)
Adformatie Connects Daily

Adformatie Connects Daily is een online videopanel voor marketeers waarin we met specialisten inzoomen op een onderwerp dat te maken heeft met het coronavirus. In deze aflevering spreken we drie communicatiekanonnen: Jan Driessen, oprichter van Q&A/Communicatie, Mayke van Keep, oprichter van De Issuemakers en Mark Blok, director corporate affairs bij Heineken Nederland.

Advertentie
advertisement

Miljoenen

Het onderwerp van gesprek is dit keer: Veel corporates doneren miljoenen om de crisisnood te lenigen. Maar… moeten zij daar ook over communiceren?

  • Recent onderzoek wijst uit dat consumenten verwachten van bedrijven dat ze hulp bieden in deze tijden. Is het überhaupt nog een optie om niks te doen?
  • Als je een geldbedrag bekend maakt, ben je vergelijkbaar met andere weldoeners. Maak je jezelf kwetsbaar zo?
  • Noblesse oblige, vroeger hielp je mensen als je het zelf goed had. Het was niet chic om daarover te praten. Doen bedrijven er goed aan dit voorbeeld uit het verleden te volgen?

Kijk hieronder het gehele (niet-ge-edite) videogesprek. (Duur: 16:25)

Plaats als eerste een reactie

Advertentie