Nederland wint zeven Pencils bij D&AD Awards 2016

J. Walter Thompson Amsterdam valt twee keer in de prijzen met ‘Taste the Translation’.

In Londen werden gisteravond de uitgereikt ter viering van de ‘grootste creatieve uitschieters’ van het afgelopen jaar.

Y&R New Zealand bleek de grote winnaar met zeven gelen, een grafieten en een houten Pencils voor onder andere zijn . De fastfoodketen was op zijn beurt de best bekroonde adverteerder van de avond.

Hoofdprijzen

Twee campagnes ontvingen dit jaar een ‘Black Pencil’, de hoogste D&AD-erkenning voor naar eigen zeggen ‘groundbreaking work’. De eerste ging naar het Britse designbureau What3Words, voor de website ‘’ en de tweede ging naar het Japanse designbureau iyamadesign, voor .

Vorig jaar werden er nog vijf &;Black Pencils&; uitgereikt.

Oranje boven

De Nederlandse bureaus scoorden in totaal iets minder Pencils dan vorig jaar (zeven tegenover tien in 2015), maar wisten op hun beurt wel een grafieten (zilveren) award meer te winnen.

Een overzicht van de Nederlandse winnaars:

Graphite Pencil:

Categorie: Trade Books

Bureau: Studio Joost Grootens
Klant: Van Dale Publishers

Categorie: Poster Advertising Campaigns

Bureau: WE ARE Pi
Klant: Wrangler EMEA

Categorie: Advertising & Marketing Communications – Non for Profit

Bureau: Lemz
Klant: VeiligheidNL & NVWA

Wooden Pencil:

Categorie: TV Commercials 41-60 seconds

Bureau: 72andSunny Amsterdam
Klant: Axe, Unilever

Categorie: Social Video

Bureau: J. Walter Thompson Amsterdam
Klant: ElaN Languages

Categorie: Branded Content & Entertainment – Non-Fiction 1-5 mins

Bureau: J. Walter Thompson Amsterdam
Klant: ElaN Languages

Categorie: Data Visualisation

Bureau: 180 Amsterdam
Klant: United Colors of Benetton

Fotocredits: Rex Features
Advertentie
advertisement

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie