Premium

Nieuwe mediabedrijf John de Mol heet Talpa Network, en zo ziet het eruit

Talpa Network heeft content als basis en investeert in data. Ecommerce is een nieuwe pijler.

Talpa Network is de rechtsopvolger van Talpa Holding, de onderneming waarbinnen John de Mol zijn (multi)media-activiteiten heeft ondergebracht. Het netwerk wil met lokale content het publiek vermaken via events, radio, tv, digital, social en e-commerce. Binnen deze organisatie moeten onder meer 538, Veronica, SBS6, Sky Radio, Net5, Radio 10, SBS9, JUKE en KIJK elkaar versterken.

Dat werd vanmiddag bekendgemaakt tijdens een event in het DeLaMar Theater in Amsterdam.

Deze aankondigingen werden er vanmiddag gedaan:
- Er komt een nieuwe e-commerce-tak met de overname van Emesa Nederland BV. Dit bedrijf is gespecialiseerd op het gebied van dynamic pricing in de vrijetijds- en reissector. Emesa heeft merken als VakantieVeilingen, ActievandeDag en Ticketscout en claimt 100 miljoen bezoeken per jaar en 5 miljoen abonnees in Nederland.

- De introductie van ‘Meer…’, een 'single sign on’ login waarmee de consument online toegang heeft tot alle labels van Talpa Network. Hiermee kan men meer kijken (programma’s terug- of vooruitkijken of online live de UEFA Champions League volgen), meer luisteren (naar de genoemde radiozenders én themakanalen) en profiteren van exclusieve veilingen en winacties.

- Voetbal TV, een samenwerking met de KNVB. Op dit platform zijn straks amateurwedstrijden live te volgen en clips hiervan te delen met familie en vrienden. De ambitie is om uiteindelijk 80.000 amateurwedstrijden per jaar live te streamen.

- De naam SBS Broadcasting verdwijnt en wordt Talpa TV.

- Er komt één salesorganisatie die Talpa Media Solutions gaat heten. OMS verdwijnt daarmee als 'merk'. Meer over de salesorganisatie hier.

Ambities
- De Mol wil graag nieuw talent de kans geven. Een van de modellen die het mediaconcern gaat ontwikkelen is ‘Media voor IP (Intellectual Property)’. Het betekent dat Talpa zijn tv-platform openstelt voor producenten van buiten en niet alleen de eigen productietak. ‘Reguliere producenten, jonge contentmakers, maar ook mediabureaus. De formats krijgen een kans op tv en wil Talpa ook wereldwijd gaan vermarkten.
- Allianties sluiten. Talpa Network 'staat heel erg open' voor verdere acquisities of allianties.

John de Mol, oprichter van Talpa, zei vanmiddag: 'Met dit lokale netwerk zijn wij waar en wanneer dat het beste uitkomt voor de consument. Daar geloven wij in en daar gaan wij de komende jaren ook substantieel in investeren. Het is misschien gek, maar niet minder waar: in dit land is Talpa het enige grote mediabedrijf dat volledig Nederlands is. Op basis van dat feit durf ik te beweren dat wij de markt als geen ander kennen.'


Volgende week in Adformatie een uitgebreid profiel van het nieuwe Talpa Network.

 

Talpa Network
- Talpa TV (SBS6, Veronica, Net5, SBS9)
- Talpa Radio (538, Radio Veronica, Sky Radio, Radio 10, digitale zenders)
- Talpa Events
- Talpa Social (Social1fluencers)
- Talpa Ecommerce (VakantieVeilingen, ActievandeDag en Ticketscout)
- Talpa Digital (KIJK, JUKE en Voetbal TV)
 
Advertentie
premium

Registreer en probeer 1 maand gratis

Om dit artikel te kunnen lezen heb je een Premium account nodig. Registreer nu en probeer de eerste maand gratis.

Probeer 1 maand gratis Abonneer direct

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie