Reebok en andere sponsors breken met CrossFit na omstreden tweet topman

Greg Glassman vergelijkt de dood van George Floyd met het coronavirus.

Greg Glassman tijdens een verhandeling over het coronavirus in een video van CrossFit

Greg Glassman, de topman en oprichter van fitnessmerk CrossFit, ligt onder vuur na het plaatsen van een tweet waarin hij de dood van George Floyd vergelijkt met het coronavirus

De Crossfit-ceo reageerde op een tweet van het Institute for Health Metrics and Evaluation’s dat een statement rondstuurde onder de kop ‘Racism is a public health issue’.

Glassman tweette 'It's FLOYD-19', iets wat tot grote verontwaardiging leidde.

Zie ook ons bericht: Topman CrossFit stapt op na tumult over uitspraken over George Floyd

 

Advertentie
advertisement

Hij voegde daar nog een tweet aan toe, waarin hij zijn ongenoegen met een lockdown-model vergelijkt met een model om racisme te bestrijden:

Reebok, dat een exclusieve deal van 10 jaar heeft als titelsponsor van de CrossFit Games en de enige licentiehouder is van CrossFit-kleding en -schoenen, besloot daarop de samenwerking te stoppen. 

Het sportkledingmerk was in gesprek over een nieuwe sponsorovereenkomst, maar liet weten ‘in het licht van recente gebeurtenissen’ besloten te hebben de samenwerking met CrossFit HQ te beëindigen’. Het voegde wel betrokken te blijven bij de ‘gepassioneerde CrossFit-community en -sporter’.

Ook Roque, de maker van fitnesshulmiddelen besloot de opmerking van Glassman niet te tolereren. Het dringt getuige deze verklaring op Facebook aan op een vertrek van Glassman.

Plaats als eerste een reactie

Advertentie