Saatchi & Saatchi creëert girlband

Een klassieke case van under-the-radar promotie is een nummer van Busta Rhymes en P Diddy. Deze maakten enkele jaren geleden het nummer 'Pass the Courvoisier'. Dankzij het nummer steeg de cognac onder jongeren snel in populariteit.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Saatchi & Saatchi's jeugddivisie Gum neemt deze benadering een stap verder. Onder het motto 'muziek kan commerciëler' heeft Gum een meisjesband samengesteld.

Doel is deze te gebruiken als marketinginstrument om jonge consumenten beter te bereiken. Naar verluid doet al aantal merken mee, waaronder een frisdrankmerk en een autoproducent.

De dames dragen namen als Mercedes, Chanel, S-Jay en Rockwell. De groep maakt volgende maand haar debuut in een soap op de mobiele telefoon.

Als de benadering aanslaat, wil het bureau hetzelfde doen met een rockband en een komiek.

Advertentie
advertisement

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie