Steeds meer ergernis over tv-reclame

Reclame op de beeldbuis ergert steeds meer mensen. Nog maar zes procent van de Nederlanders onderschrijft de stelling ‘Ik kijk graag naar reclame op televisie’.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat meldt het AD. De reclame-irritatie komt naar voren in het onderzoek Life and Living, dat Trendbox sinds 1991 jaarlijks houdt. Dit onderzoek onder 1500 Nederlanders behandelt diverse onderwerpen, variërend van economie tot religie, van seks tot politiek.
’Voor tv-commercials is dit het dieptepunt’, zegt directeur Goos Eilander van Trendbox. ‘Zelfs als je zit te zappen, stuit je alléén maar op reclame. Mensen vinden dat heel vervelend.’

Eilander noemt het ‘gevaarlijk voor adverteerders’ als mensen op zoek gaan naar manieren om reclame te kunnen negeren, zoals dvd-recorders.
Een Unilever-woordvoerster maakt zich niet zo druk om het onderzoek. ‘Unilever valt regelmatig in de prijzen, bij vakjury’s en publiek. Dan ben je toch goed bezig? Wij waren ook het eerst met vernieuwende wasmiddelen-reclame, zoals die van Robijn.’ Unilever besteedde vorig jaar 185 miljoen euro aan tv-reclame.
De Ster wil geen commentaar geven op het onderzoek. Een woordvoerster van het commerciële RTL wel: ‘Ik heb niet de indruk dat mensen vanwege de reclame minder naar ons kijken. Zo is RTL marktleider in de categorie 20-49 jaar.’

Reacties:

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
J de Ruijter
Geen reclame altijd hetzelfde RECLAME VAN RTL EN SBS 6 en blijf steeds maar gedoe. Vroeger is veel beter als nu is tijdens hoofdfilm komt altijd vervelende reclame tussendoor. Dit moet verwijderen
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
je moeder
Gast, leer nederlands.
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Jankaa
Trivago geeft bedrieglijke informatie
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Jolanda
Alles voor het geld. Zit je lekker een horror film te kijken, ben je er elk kwartier een kwartier uit, ik zap altijd door bij reclames, te walgelijk voor woorden. Maar dat is met alles zo, geld geld geld, nooit genoeg en ten koste van alles.
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Leon Grouls
Het hoge aantal keren waarop films onderbroken worden voor reclame en de momenten wasrop getuigt van stompzinnigheid en respectloosheid.
Tevens haalt veel reclame onzinnig veel positiviteit uit mensbeelden van doelgroepen.....
Misselijkmakend soms
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Marius van Meurs
Probeer bij te houden aan welke TV reclame ik mij het meest erger. Dat zijn dan meteen de winkels waar ik geen inkopen meer doe ook al kost het elders iets meer. Uiteraard staat Kruitvat bovenaan. Deze winkel mijdt ik als de pest. Die dame met die irritante stem verwijt ik niets. Ze verdient er een goede boterham aan. Het zijn de opdrachtgevers die niet deugen.
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Jeroen de Groot
Ik irriteer me ook het meest aan die Kruitvat-stem. Deze zaak mijd ik daarom ook! Eigenlijk zou er een site moeten komen waarin iedereen kan stemmen voor een top 10 en die winkels worden een maand gemeden, totdat ze het leren om minder en beter te adverteren.
Misschien ga ik die site zelf wel maken.
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Dennis
film opnemen, volgende dag kijken. Doorspoelen bij reclames. Kijk je iedere keer de film die de dag ervoor op tv was. Ideaal.
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Frans Siemens
Kijk alleen nog naar Duitsland Nederland heeft veel te veel reclame
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
j van den graven
is er een mogelijkheid om de reclame van PRICE WISE te verwijderen van tv ik vind dit de meest WALGELIJKSTE reclame die ooit op tv is geweest om te KOTSEN
Ik heb d afstand bediening in de hand om naar een andere zender te schakelen als die er op komt
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Rene
op www.spotview.nl zijn alle tv reclames terug te kijken inclusief nuttige informatie over de tv reclame
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Hans
Vreselijk vervelend...
Onnozele en vervelende reclame op radio en TV. Echt typisch Nederlands; opdringerig en altijd en overal nadrukkelijk aanwezig!
Op Duitse regionale zenders zoals SWF, NDR en WDR is er geeeeen reclame. Op de ADR en ZDF stopt de reclame 's avonds op 8 uur. Daarna ongestoord kijkgenot.
Waarom niet in NL? Waarom storen met ongevraagde dommigheid?

Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
E Vrielink
Dat er reclame is daar aan toe. Het geld moet toch ergens vandaan komen toch? Maar de reclame van Essent met André Hazes die even wil zeggen dat € 700,- hem een “ half uurtje braderie scheelt”.... WALGELIJK !! Het zal hem door de regisseur zo ingefluisterd zijn maar zulke reclame zou gewoon verboden moeten worden. Het is al een schande genoeg dat iemand zoveel geld verdient die alleen maar kan zingen. En dan wordt er hem ook nog een hondenhok op zonne-energie aangeboden... raad door wie... Essent!! En waren het niet zij die dachten dat de klant had opgehangen?? Nou ik kan er over meepraten maar dan met een medewerker aan de lijn die wel heel erg brutaal was.
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Freddie
Net reclame van Olaz op TV. Wordt 2x olaz whips gezegd ipv whip :-( Triest
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Nan
Seniele ouwe vent van schoneberg wat een ergernis dat je je daar voor leent.
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Tony zwienenberg
Kan je wel vertellen dat ik er scheitziek van word. Ik neem alles wat ik wil zien op zodat ik de reclame door kan spoelen
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
C van der Zwet
Ik irriteer me het meest aan de reclame van Hornbach echt goor de nieuwe lente reclame bah vieze mannen vies ondergoed.Hoe komen ze er op.
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Adrie
Ind die reclame van hornbach! Is niet iets wat ik van hun had verwacht! Gewoon smerig die reclame! Wil die echt niet zien of horen!heeft niks met tuin of voorjaar te maken! Lozen die reclame en snel ook!
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Trees
De Tamaris reclame ... verschrikkelijk ik zal daar noooooit mijn schoenen kopen. Die stem bah
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Piepeloen
Dit gaat echt te ver met reclame tijdens de hoofdfilm en steeds maar herhalen vroeger is veel beter en rustig . Dit mag niet zo gebeuren erg super lastig weg ermee.
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Beatrix puister
Het valt mij op dat er niet gecontroleerd wordt wat men doet . Reclame van dove bv je microbioom moet beschermd worden tijdens het wassen ?
Weet men wel wat een microbioom is ?
Het zijn bacteriën die in de darm leven en niet op de huid als je bescherming !!!
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
w k
om de 7 min reclame r you kidding me als je zo een film moet kijken laat maar dan youtube hebt je ook films dit is belachelijk RTL 7 EEN FILM DUURT 3X ZO LANG OMG !!!
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Quartermain
Wij kijken al 6 jaar geen commerciële tv meer, ook de nederlandse radio is bij ons verbannen door de intensivering van reclame.
Bv een film duurt ca 90 minuten en daar moet je dan nog 45-50 minuten reclame bij tellen, of wij kijken de film online of we nemen de film op zodat we de reclame door kunnen spoelen, want dit gaat nergens meer over!
Radio luisteren wij alleen online, lekker rustig naar het genre wat wij mooi vinden, maar vooral ZONDER reclame!
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Mathijs
Op uw afstandsbediening zit ook een knopje om het geluid uit te zetten. Tijd voor een kopje koffie. Wilt u echt zonder reclame, dan is er gelukkig Netflix e.a. Ook de Belgische en Duitse zenders zijn zonder reclameonderbreking. Doei.
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Rinoceros
Dus 4x per uur x 7 min. verplicht koffie drinken? Onzin natuurlijk. En datzelfde geldt voor geluid uitzetten. Je kijkt TV om iets te volgen. Als men perse reclame wil uitzenden kan dat ook aan begin van een programma. Die het niet wil kijken schakelt later in. Ik kijk idd alleen nog netflix vanwege de ergernis over reclame. En ik koop bewust geen producten meer waar tv reclame van is. Ik weet: beetje naïeve gedachte. Maar gaat mij om het principe.
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Pieters
Ik zet iig het geluid uit tijdens die KL reclame 's. Herhaling is de kracht van de reclame, dat was de slogan in plm in de jaren 70. Helaas al duidelijk achterhaald. Maar de adverteerders blijven er in geloven, ik had ze hoger in geschat, zonde van je geld als de kijkers tijdens de reclame 's weg zappen en ook niet meer van deze tijd, ANTIRECLAME!!!
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
stephan sg bax
Ik kots van de reclame van de Postcode loterij .
En de nieuwe nu van de Renault dealer .
Nou die wil ik ook wel voor me deur wat een misselijke man
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Huub Smits
Wat ik het meest storende vind zijn de reclames van de loterijen een overdaad van aanprijzingen door steeds dezelfde blijkbaar bekende Nederlanders die klauwen vol geld verdienen door zich wat aan te stellen in de meest flauwe reclames. Stop daar mee en geef de daarmee gemoeide geldbedragen aan mensen die het echt nodig hebben. Promotie van loterijen kan pok op een meer ingetogen manieren. Pure geldverspilling.


Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
frieda Sengers
ER IS RECLAME VAN VINTED DIE MET 2 VROUWEN IK BEGRIJP NIET DAT JULLIE DAT ZELF NIET HEBBEN GEZIEN, DIE VROUW RECHTS IN BEELD DAAR IS HAAR RECHTER WENKBRAUW NIET VAN GETEKEND. HOE VAKER IK ER NAAR KIJK HOE MEER HET MIJ GAAT IRRITEREN
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
De Groot
Het wordt steeds erger met reclames op TV. Qua frequentie, qua volume en qua creativiteit. Bijna alle commercials beginnen met "nu" of "nieuw". Fijn die hoogconjunctuur maar het jaagt de kijkers naar online.

Ik kijk alleen nog maat Netflix en actualiteiten. Daarna uit die Nederlandse Propaganda Onzin.
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Cees Peters
Geen reclame is beter voor de consument. Het kan dan vele euros goedkoper worden de producten. Voor mij mag het stoppen dan kunnen we ook eens een film ZONDER reclame zien
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Gerard
's Ochtends kijk ik naar BBC breakfast. In de avond naar België 1 of Canvas. Soms probeer ik wel op 1 of 2 naar iets te kijken maar als er dan weer zo'n enorm blok reclame komt ben ik weer snel weg.
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Sunflowertje
Robijn; de rare manier waarop ze "geuren en kleuren" zegt.... écht Amsterdams naar mijn mening. Kan het alstublieft niet zo plat !!!
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Paulina
Tamaris reclame 🥵 Verschrikkelijk
Al zou ik in de winkel leuke schoenen zien staan en er staat Tamaris op, dan koop ik ze niet!

Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie