Dat meldt het AD. De reclame-irritatie komt naar voren in het onderzoek Life and Living, dat Trendbox sinds 1991 jaarlijks houdt. Dit onderzoek onder 1500 Nederlanders behandelt diverse onderwerpen, variërend van economie tot religie, van seks tot politiek.
’Voor tv-commercials is dit het dieptepunt’, zegt directeur Goos Eilander van Trendbox. ‘Zelfs als je zit te zappen, stuit je alléén maar op reclame. Mensen vinden dat heel vervelend.’
Eilander noemt het ‘gevaarlijk voor adverteerders’ als mensen op zoek gaan naar manieren om reclame te kunnen negeren, zoals dvd-recorders.
Een Unilever-woordvoerster maakt zich niet zo druk om het onderzoek. ‘Unilever valt regelmatig in de prijzen, bij vakjury’s en publiek. Dan ben je toch goed bezig? Wij waren ook het eerst met vernieuwende wasmiddelen-reclame, zoals die van Robijn.’ Unilever besteedde vorig jaar 185 miljoen euro aan tv-reclame.
De Ster wil geen commentaar geven op het onderzoek. Een woordvoerster van het commerciële RTL wel: ‘Ik heb niet de indruk dat mensen vanwege de reclame minder naar ons kijken. Zo is RTL marktleider in de categorie 20-49 jaar.’
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!
Tevens haalt veel reclame onzinnig veel positiviteit uit mensbeelden van doelgroepen.....
Misselijkmakend soms
Misschien ga ik die site zelf wel maken.
Ik heb d afstand bediening in de hand om naar een andere zender te schakelen als die er op komt
Onnozele en vervelende reclame op radio en TV. Echt typisch Nederlands; opdringerig en altijd en overal nadrukkelijk aanwezig!
Op Duitse regionale zenders zoals SWF, NDR en WDR is er geeeeen reclame. Op de ADR en ZDF stopt de reclame 's avonds op 8 uur. Daarna ongestoord kijkgenot.
Waarom niet in NL? Waarom storen met ongevraagde dommigheid?
Weet men wel wat een microbioom is ?
Het zijn bacteriën die in de darm leven en niet op de huid als je bescherming !!!
Bv een film duurt ca 90 minuten en daar moet je dan nog 45-50 minuten reclame bij tellen, of wij kijken de film online of we nemen de film op zodat we de reclame door kunnen spoelen, want dit gaat nergens meer over!
Radio luisteren wij alleen online, lekker rustig naar het genre wat wij mooi vinden, maar vooral ZONDER reclame!
En de nieuwe nu van de Renault dealer .
Nou die wil ik ook wel voor me deur wat een misselijke man
Ik kijk alleen nog maat Netflix en actualiteiten. Daarna uit die Nederlandse Propaganda Onzin.
Al zou ik in de winkel leuke schoenen zien staan en er staat Tamaris op, dan koop ik ze niet!