Overslaan en naar de inhoud gaan

Salesforce start grote Nederlandse campagne om nut AI-agents duidelijk te maken

De campagne zet de AI-innovatie in het zonnetje en draait ook buiten Nederland.
salesforce
© Salesforce
salesforce
© Salesforce

Techreus Salesforce start een grote, wereldwijde campagne om zijn nieuwste innovatie - AI-agents - onder de aandacht te brengen. AI-agents zijn autonoom werkende softwareoplossingen die bedrijven kunnen ondersteunen door gegevens te analyseren en aan de hand van die analyses acties te ondernemen. De campagne van Salesforce is een brand awareness campagne die ook in Nederland draait, met een glansrol voor sieradenmerk Pandora.

related partner content for mobile comes here

Hollywood

Om een technisch onderwerp als AI-agents wat aantrekkelijker over te laten komen, heeft Salesforce Hollywoord-sterren Matthew McConaughey en Woody Harrelson ingeschakeld voor de campagne. Zij brengen - met humor - de boodschap over dat AI onze levens vooral makkelijker gaat maken, stelt Salesforce. Er zijn verschillende spotjes ontwikkeld - een zie je onderaan dit artikel.

Pandora

Salesforce schakelt ook Pandora in, een wereldberoemd sieradenmerk dat al gebruikmaakt van het Salesforce-ecosysteem. De AI-agents draaien binnen Agentforce, waarbij Salesforce aangeeft dat Pandora zijn klantervaring verder kan personaliseren. Met een AI-agent kan de Pandora-webwinkel elke klant persoonlijk advies geven, 24 uur per dag en 7 dagen per week.

Salesforce hoopt dat meer organisaties gebruik gaan maken van zijn Agentforce-platform, dat ook AI-agents heeft die de marketingafdeling kunnen ondersteunen. Adformatie publiceerde in november een uitgebreid artikel over Salesforce' plannen met Agentforce.

Brede Nederlandse campagne

De campagne van Salesforce rolt breed uit in Nederland, onder andere via social media en advertorials in print en online. Er zijn ook de nodige out-of-home-uitingen ontwikkeld voor billboards langs wegen in de Randstad, op Schiphol en bij trein- en tankstations. 

Salesforce heeft de campagne ontwikkeld in samenwerking met Initiative (mediabureau) en werkt samen met out-of-home-bedrijven als Clear Channel, Global en Ocean Outdoor.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in