Overslaan en naar de inhoud gaan

Flinke daling online bestedingen derde kwartaal

De bestedingen aan internetreclame zijn in het derde kwartaal van dit jaar met ruim 27 procent gedaald ten opzichte van de voorgaande…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Toch zalhet jaar 2001, dankzij het uitzonderlijk sterke eerste kwartaal, gelijketred houden met 2000. Dat concludeert BBC De Media en Reclame Bank. In het derde kwartaal is voor 11,5 miljoen gulden geadverteerd op internet.

Het kwartaal ervoor bedroeg dit nog 15,8 miljoen. Het is de tweedeachtereenvolgende periode dat de bestedingen krimpen. Toch is cumulatiefbezien geen sprake van een teruggang. In de eerste negen maanden van ditjaar is 42,4 miljoen gulden besteed aan webvertising, in 2000 was dat nog39,3 miljoen. Deze schijnbare tegenstelling tussen korte en lange termijnkomt voor rekening van het uitzonderlijk gunstige eerste kwartaal van 2001.

Toen werd bijna 120 procent meer dan in 2000 uitgegeven.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in