Overslaan en naar de inhoud gaan

Helpt Armani vervalsers?

Horloge-enthousiasten en verzamelaars kennen het eerbiedwaardige merk Glashuette Original, uit het gelijknamige stadje in Saksen. Het merk…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Alleen bereikbaar voor diegenen met het type inkomen dat Jan Marijnissen bezorgt, zou je zeggen.

Maar geen nood, Emporio Armani biedt uitkomst. Die hebben sinds kort de (het linkerhorloge hierboven) in het assortiment. Voor zo'n 300 Euro heb je een knap klokje met een mechanisch uurwerk, dat sprekend lijkt op die peperdure Pano. Jan Splinter komt door de winter en Armani kan de Na-Aap Trofee in de kast zetten. Geen gezeik, iedereen rijk, zou je kunnen zeggen.

Of is er meer aan de hand?

Het heeft er alle schijn van. Want wie onder de wijzerplaat van Armani's Meccanico kijkt, ontwaart iets dat verdacht veel lijkt op het uurwerk dat huist in de volstrekt illegale Chinese vervalsing van Glashuettes Panograph.

Als dit waar is, dan begeeft Armani zich hiermee op bijzonder glad ijs. Het is een ding om leentjebuur te spelen bij andermans design, en mee te willen liften op het succes van een collega-A-merkproduct. Geeft hooguit blijk van de nodige creatieve armoede bij de Armani-boys, maar soit: illegaal is het niet. Maar uurwerken inkopen die door criminelen zijn ontwikkeld met het oog op het op de markt brengen van regelrechte vervalsingen komt neer op het belonen van criminele aktiviteiten.

Erger nog, legitieme fabrikanten die zich hieraan te buiten gaan, geven de criminelen een schijn van respectabititeit, en creeren banden tussen boven- en onderwereld die het werk van wetshandhavers op den duur alleen maar moeilijker maken. Het is al erg genoeg dat de Chinezen , maar als 'respectabele' A-merkfabrikanten ze ook nog eens gaan helpen met het witwassen van de resultaten (want zo mag je dergelijk gedrag wel noemen), dan zijn we volledig op de verkeerde weg.

Emporio Armani doet er goed aan zich eens ernstig op het hoofd te krabben en een diepgaand onderzoek in te stellen naar de inkoop van componenten voor hun luxeproducten. En als blijkt dat ze hun leveranciers delen met de merkendieven, mogen ze wat mij betreft ook niet al te hard meer zeuren als ze .

Wat gij niet wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander niet...

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in