Overslaan en naar de inhoud gaan

Hema wint DDMA Customer Data Award 2021

Runners-up waren Corendon en VodafoneZiggo. De publieksprijs ging ook naar Hema.
Hema wint
Hema wint
Hema wint
Hema wint

Hema is de grote winnaar bij de DDMA Customer Data Awards 2021. Niet alleen sleepte het de juryprijs in de wacht, het won ook de publieksprijs, die dit jaar voor het eerst werd uitgereikt. Andere genomineerden voor de award waren Corendon en VodafoneZiggo.

related partner content for mobile comes here

De case die Hema presenteerde, luidt: ‘van datasilo’s naar een centraal klantbeeld’. Een samenvatting: ‘In de afgelopen drie jaar heeft Hema zijn versnipperde datastrategie hervormd en gewerkt naar een centraal klantbeeld. Inmiddels is data geen “black box” meer op de IT-afdeling, maar is data ook beschikbaar binnen de business. Belangrijkste resultaten: nieuwe kansen voor BI, analytics en data science, een betere bescherming van gegevens en een hogere omzet per jaar.’

Klantbeleving

De jury zag dat de grote uitdaging voor Hema het verhogen van de klantbeleving en de omzet was door een relevant productaanbod tot stand te brengen, met bijbehorende communicatie en daarnaast een doordacht kanaalgebruik op basis van concrete klantinzichten. ‘En dat op een manier dat deze werkwijze onderdeel kon worden van de dagelijkse manier van werken. En dat verdient veel waardering. Met de case maakt Hema op een overtuigende manier duidelijk dat ze hierin aan het slagen zijn.’

Hema adresseert in deze case wat de jury betreft alle uitdagingen die hierbij een rol spelen: professioneel datamanagement, zowel technisch als organisatorisch, doordachte inzichten vanuit effectieve analyses en daarnaast een agile maar toch robuuste infrastructuur die dit alles mogelijk ondersteunt.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in