De krant mag dan een van de oudste massamedia zijn, het medium blijft zich vernieuwen. De overgang van steeds meer dagbladen naar tabloid formaat en de toenemende aandacht voor de koppeling met internet bewijzen dat. Maar in het gebruik van de krant als reclamemedium verandert niet zo bar veel. De krant wordt nog steeds vooral ingezet om lezers te informeren, op de actualiteit in te haken en multimediale campagnes aan te vullen. Met de huidige technologie moet het mogelijk zijn om slimmer gebruik te maken van de krant als reclamedrager. Zo kan er meer variatie in campagnes worden gebracht, zodat de advertenties - ook in landelijke dagbladen - nauwer aansluiten bij de regio waar de lezer woont. Ook is het mogelijk in creatief opzicht meer afwisseling in campagnes te brengen. Onderzoek van Millward Brown naar tijdschriftadvertenties wijst uit dat lezers vinden dat advertenties te veel en te lang worden herhaald. Die opmerking kunnen ook dagbladadverteerders ter harte nemen.
Krant slimmer gebruiken
Er is momenteel veel aan de hand in krantenland. Maar met de krant als reclamemedium gebeurt weinig. Hoog tijd dat ook de dagbladreclame…
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu