Overslaan en naar de inhoud gaan

Lagere winst Bertelsmann

Bertelsmann, het grootste mediabedrijf van Europa, heeft de nettowinst in 2007 met 80 procent zien dalen naar 405 miljoen euro.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Bertelsmann is moederbedrijf van onder meer RTL Group. Het Duitse concern kampte afgelopen jaar vooral met problemen bij de Noord-Amerikaanse divisie, die 414 miljoen euro moest afschrijven door onder meer tegenvallende verkopen en dalende ledenaantallen bij de boekenclubs. Bertelsmann stoot de Noord-Amerikaanse activiteiten binnen korte tijd af.

Ook de muziekdivisie Sony BMG heeft het moeilijk, evenals verscheidene uitgeverijdochters. Het concern moest verder een aanzienlijke boete betalen aan de Duitse mededingingsautoriteiten voor een overtreding op de Duitse advertentiemarkt (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in