Overslaan en naar de inhoud gaan

Samenwerking smaakt naar meer, Meta wil aandeel in Ray-Ban

Eerder werden al slimme brillen onder de naam 'Ray-Ban Meta' uitgebracht. Nu bevestigt het moederbedrijf van Ray-Ban interesse van Meta.
Slimme bril is watching you
Slimme bril is watching you
© https://www.meta.com/nl/smart-glasses/wayfarer-shiny-black-plano-g15-green/
Slimme bril is watching you
Slimme bril is watching you
© https://www.meta.com/nl/smart-glasses/wayfarer-shiny-black-plano-g15-green/

EssilorLuxottica, het concern achter zonnebrillenmerk Ray-Ban en Pearle Opticiens, heeft bevestigd dat Facebook-moederbedrijf Meta Platforms geïnteresseerd is in een belang in 's werelds grootste brillenfabrikant. Topman Francesco Milleri zei donderdag dat het Amerikaanse technologiebedrijf van plan is aandeelhouder te worden van het Frans-Italiaanse concern.

related partner content for mobile comes here

Meta en EssilorLuxottica brachten eerder al samen een slimme bril uit, de Ray-Ban Meta. Topman Mark Zuckerberg van Meta heeft de afgelopen jaren ook al miljarden uitgegeven om de 'draagbare technologiemarkt te betreden, bijvoorbeeld door virtualrealitybrillen te maken.

Menlo Park

'We zijn er trots op dat een bedrijf dat ons heel goed kent, na een jarenlange samenwerking, ervan overtuigd is dat ons bedrijf in de toekomst kan groeien en veel beter kan worden', vertelde Milleri in een call met analisten over de interesse vanuit het Californische Menlo Park.

Eerder deze maand waren er geruchten dat Meta een belang van maximaal 5 procent in EssilorLuxottica zou overwegen. Daarmee zouden dan waarschijnlijk miljarden euro's gemoeid zijn. Milleri liet over de omvang van de mogelijke deelneming niets los. Wel zei hij dat het Amerikaanse bedrijf aandelen op de beurs moet kopen als het aandeelhouder wil worden.

Bron: ANP

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in