Trouw meldt dat op de Duitse internetsite van Niemeyer tabaksproducten worden gepresenteerd temidden van stripfiguren en verwijzingen naar computerspellen en sites voor mp3-muziekbestanden, zaken die vooral jongeren onder de 18 aanspreken. Niemeyer zegt zich in het marketingbeleid te houden aan de onderlinge afspraken van de Nederlandse tabaksindustrie, maar past die regels niet internationaal toe. Zo ontbreekt op de Duitse site elke verwijzing naar gezondheidsrisico's van roken. In Nederland moet de gezondheidswaarschuwing ook op internetsites met tabaksreclame worden weergegeven. Bij Niemeyer was niemand in staat een reactie te geven. “Ik ken die site niet en ik wil me er eerst in verdiepen”, aldus bedrijfsjurist J. Keulen. “Maar ik begrijp dat de voertaal op de site Duits is? Nou, dan is de site in ieder geval al minder toegankelijk voor Nederlandse kinderen.”
Samson richt zich in Duitsland online op 18-jarigen
De producent van Samson-shag, Koninklijke Theodorus Niemeyer in Groningen, richt zich bij de marketing in Duitsland op jongeren onder de 18.
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu