Het bedrijf dat gespecialiseerd is in economische peilingen komt met een rapport waarin staat dat in 2003 de reclamemarkt met 5,1 procent gaat groeien. Chef-econoom David Wyss ziet dat dagbladbestedingen (met 9,8 procent gedaald in 2001) op koers zitten met een groei van 9 procent dit jaar, schrijft Brandrepublic. Tv-bestedingen stijgen met 3,5 procent in 2002, met name door plaatselijke verkiezingen en een sterke bezetting voor de herfst. Standard & Poor’s is minder positief over de bladenmarkt. Dat lijdt nog onder het feit dat tijdschriften het meer moeten hebben van corporate reclame dan van de consumentenmarkt. Wyss verwacht voor dit jaar geen vooruitgang op de bladenmarkt, misschien moet deze sector zelfs geduld hebben tot 2005.
Bureau verwacht dit jaar groei reclamemarkt VS
Het bureau Standard & Poor’s voorspelt dat de Amerikaanse reclamemarkt dit jaar met 2,7 procent zal groeien. In 2003 wordt dat nog eens…
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu