Digital Design Case: Interactive Punching Bag

Interactieve installatie voor donaties kankeronderzoek

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Om geld in te zamelen voor kankeronderzoek werd de Interactive Punching Bag ontwikkeld: elke keer als iemand een klap uitdeelt wordt er een donatie gedaan. Het idee is dat de interactieve installatie gaat reizen van sportschool naar sportschool. In de punching bag zit een scherm met 4322 leds die de kracht en de locatie van de stoot omzetten naar een ruimtelijke audio-soundscape. Tegelijk tonen de leds animaties van kankercellen op basis van geslacht, leeftijd en leefstijl van de deelnemers en de impact die de stoten daarop hebben. 

Een prototype van de installatie werd ontworpen voor de opening van de Creative Press Challenge, een wedstrijd van De Persgroep, waarbij jonge creatieven worden uitgedaagd werk te maken voor een goed doel. Een mooi voorbeeld van hoe via techniek en design de digitale en echte wereld samenkomen om een probleem te lijf te gaan.

Bekijk het project op

Credits
Concept en creative direction: Thijs Biersteker (Moore)
Productie: MediaMonks 
Sound: Amp.Amsterdam

Elke editie van het magazine Adformatie bevat een pagina met het beste uit de wereld van digital design, geselecteerd door het -initiatief. In het blad wordt verwezen naar deze post in het bijbehorende online dossier, waar we extra’s en aanvullende info over de case plaatsen.

 



 



 



 



 



 



 



 

Tip: to Dutch Digital Design

Check ook de andere digital design cases van Adformatie:

- Case
- Case
- Case
- Case
- Case
- Case
- Case ;HP bend the rules&;
- Case
- Case
- Case
- Case
- Case
- Case
- Case  

Meer over Dutch Digital Design in .

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie