Premium

Aad Kuijper doet stap terug bij Hotel L'Amour

De reclameman heeft behoefte aan meer vrijheid, zegt hij.

Aad Kuijper.

Aad Kuijper staat sinds 1 maart niet meer op de vaste pay-roll van Hotel L'Amour. Dat heeft hij zojuist bevestigd aan Adformatie.

Kuijper (63) wordt adviseur van het Amsterdamse reclamebureau. Of, zoals zijn collega's het noemen: Aadviseur, aldus de reclameman. De aandelen van Kuijper komen in handen van medeoprichters Martijn van Marle, Peter van Rij en Valérie Dekeuwer.

Kuijper: 'Ik wil me niet meer vijf dagen per week committeren aan Hotel L'Amour. Ik wil vooral andere dingen doen, zoals het tv-programma van Powned waar ik straks wekelijks in verschijn. Dat is behoorlijk tijdrovend. En ik wil meer tijd voor het scenarioschrijven, een andere hobby van me. Ik heb in het verleden ook lesgegeven op de Filmacademie, zoiets wil ik ook oppakken. Het komt erop neer dat ik behoefte heb aan meer vrijheid.'

In zijn rol als adviseur zal hij wel nog 'enkele dagen per week' betrokken blijven bij Hotel L'Amour, aldus Kuijper. Diverse bronnen melden verder dat Kuijper als freelancer aan de slag zou zijn voor Plus (concurrent van Hotel L'Amour-klant Jumbo), maar dat is pertinente onzin, zegt hij. 'Ja, Matthijs Moeken (marketingdirecteur Plus, red.) is een goede vriend van mij, maar dat is echt privé.'

Roddels

Kuijper stoort zich merkbaar aan de 'vele roddels' die in de bureauwereld de ronde over hem doen. 'Na de Gouden Loeki-uitreiking werd zelfs geroepen dat ik terug zou gaan naar Alfred, alleen omdat ik met hen op de foto stond! Pure onzin, en schadelijk bovendien. Hebben die mensen soms niets beters te doen?'

Kuijper: 'Daarbij, ik kán niet eens voor Plus werken, want mijn concurrentiebeding loopt nog tot 1 oktober. Of ik het daarna wel ga doen? Ik vind dat niet opportuun. Mijn loyaliteit ligt bij Hotel L'Amour.'

Een vervanger voor Kuijper bij Hotel L'Amour komt er dan ook niet. De leiding ligt nog altijd in handen van Valérie Dekeuwer. Hotel L'Amour kent sinds de oprichting in januari 2023 een vliegende start. Het bureau wist in het eerste jaar grote klanten als Riedel, Hema en Jumbo naar zich toe te trekken. Voor de kerstcommercial van Hema won Hotel L'Amour eerder deze maand een Gouden Loeki.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie