Premium

Aad Kuijper en Anne Stokvis in wekelijkse tv-show over reclame

Alle grote namen uit de reclamewereld zijn benaderd, aldus omroep Powned. 

Anne Stokvis en Aad Kuijper.

Reclame krijgt binnenkort niet alleen in het reclameblok landelijke aandacht, maar ook in een nieuwe panelshow op NPO1. Anne Stokvis (N=5) en Aad Kuijper (Hotel L'Amour) vormen vanaf donderdag 2 mei de twee vaste teamcaptains in een wekelijkse tv-serie van Powned, die wordt gepresenteerd door Dolf Jansen. De andere panelleden zijn steeds wisselende BN'ers. Vast onderwerp: reclame. 

Het format is overgewaaid uit Australië, waar de humoristische tv-show Gruen al zestien jaar draait. Stokvis: 'We gaan het wekelijks over reclame in de breedste zin van het woord hebben, denk aan beeldvorming en maatschappelijke impact. Soms met een knipoog, altijd met voorbeelden uit de praktijk. En we gaan op zoek naar het antwoord op vragen als: hoe word je verleid door reclame en wanneer is het effectief? Iedere week drie kwartier infotainment.' 

Een beetje 'ge-typecast'

Monday Media, de producent van het tv-programma, is bij de selectie van Stokvis en Kuijper niet over één nacht ijs gegaan. Er stonden zeker zestig reclamemakers op de longlist als potentieel gezicht van het programma. Alle grote namen uit het wereldje zijn benaderd, aldus de programmamakers, waarna Stokvis en Kuijper overbleven. Stokvis: 'Ik denk dat we wel een beetje zijn getypecast. Aad als de oude reclameromanticus, ik als de frisse, jonge reclamemaker. We hebben ieder ook echt een andere kijk op creativiteit; hij vanuit het perspectief van klassieke reclame, ik vanuit de hedendaagse cultuur en de maatschappelijke kant.'

Wat de naam van de show wordt, moet zeer binnenkort bekend worden. Het is de bedoeling dat het programma, op het tijdslot van Dit was het nieuws, in ieder geval zeven afleveringen krijgt.

Anne Stokvis (34) is creative director en partner van reclamebureau N=5. Ze werkte in het begin van haar carrière als redacteur bij diverse tv-programma's, waaronder DWDD. De afgelopen jaren wordt ze regelmatig gevraagd in de media voor haar visie op reclame en marketing. Aad Kuijper (63) is oprichter van onder meer het nog jonge reclamebureau Hotel L'Amour. Hij heeft als reclamemaker talloze prijzen op zijn naam staan, waaronder meerdere Gouden Loeki's. Kuijper staat ook wel bekend als voorvechter van 'meer liefde voor reclame'. 

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie