Acne Creative Consultancy opent kantoor in Amsterdam

Het bureau, sinds 2017 onderdeel van Deloitte, heeft al kantoren in Stockholm, Londen, Berlijn, Hamburg, Dublin, Lissabon, Milaan en Rome.

Acne Amsterdam: Kasia Blicharz, Joey Duis, Olaf van der Geld, Matthe Stet, Robert Hagendoorn.jpg (2.06 MB)

Acne, het van origine Zweedse creatieve bureau en sinds 2017 onderdeel van Deloitte, opent kantoor in Amsterdam. Het bureau heeft al een breed internationaal netwerk met kantoren in Stockholm, Londen, Berlijn, Hamburg, Dublin, Lissabon, Milaan en Rome. Het bureau positioneert zichzelf als een creative consultancy.

Eerder, in 2009, opende Acne Studios al in Amsterdam, dit is het fashionlabel van merk. Volgens Deloitte zijn het aparte entiteiten.

Filosofie

Acne zegt te geloven in de filosofie dat de grote merken van de toekomst gebouwd zullen worden ontwikkeld vanuit een holistische aanpak die de disciplines ‘Art’ en ‘Industry’ weet te koppelen. Het bureau legt uit dat het naast strategie en creatie ook de bedrijfs- en technologische expertise van Deloitte bij klanten aan tafel kan brengen.

De zogenoemde geïntegreerde brand, advertising en content-oplossingen moeten volgens Acne emotie en ratio verenigen om zo merken en organisaties verder te brengen. Acne iscreatief partner van onder andere Ikea, Instagram en Polestar.  

Creative Consultancy

Volgens business lead en partner Kasia Blicharz is de bundeling van de krachten van Acne en Deloitte relevanter dan ooit: ‘In één jaar is onze wereld onherkenbaar veranderd. Dat heeft onder andere geleid tot een nog snellere groei van digitale en disruptieve innovaties. En tot een grotere behoefte om veranderend consumentengedrag te doorgronden. Als gevolg zien we dat cmo’s meer en meer hun heil zoeken in creativiteit om hun bedrijf verder te helpen.’

Leiding

De dagelijkse leiding van Acne Amsterdam wordt gevormd door Joey Duis, creative strategy director, Matthé Stet, design director, Olaf van der Geld, creative director en Robert Hagendoorn, ook als creative director. Van der Geld vertelt dat antwoorden op nieuwe vragen niet gevonden worden in ouderwets eendimensionaal denken. ‘Juist door disciplines te combineren zijn wij in staat een nieuw soort creatieve ideeën te ontwikkelen,’

Duis vertelt daarbij dat merken continu moeten vernieuwen om relevant te blijven. ‘Er is daarom een groeiende behoefte aan creativiteit binnen transformatievraagstukken. Door de expertise van Acne & Deloitte te bundelen helpen we merken niet alleen hun purpose te ontwikkelen en impactvol te communiceren, maar deze ook écht waar te maken door de organisatie te transformeren.’

Collectief

Acne ziet zichzelf als een collectief van strategen, creatieven, producers, schrijvers, filmmakers en designers en noemt de inzet van het internationale Acne-netwerk als de sturende kracht achter impactvol werk dat moet inspireren tot verandering. Acne: ‘Of dit nu gaat om een internationale lancering van een nieuw, disruptief automerk zoals Polestar of het afgeven van een positieve boodschap vanuit de Londense LGBTQ+ gemeenschap in de Qweens’ Speech.’

Lees ook: Digital advertising bestedingen in 2019 naar 2,2 miljard, dit jaar daling van 20 procent

Reacties:

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Floris Hülsmann™¿
Ik verbaasde over de naam maar heb het even opgezocht: Founded in 1996, the label derives its name from the creative collective ACNE; initially an acronym for Associated Computer Nerd Enterprises that was later changed to Ambition to Create Novel Expressions.
Een echte nerdy-naam dus, maar toch nog een mooie draai aan gegeven.
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie