Albert Heijn blijft na pitch bij TBWA\Neboko en lanceert AH Studio

TBWA\Neboko gaat de nieuwe marketingcampagnes van Albert Heijn maken. Albert Heijn lanceert tegelijk een nieuwe manier van samenwerken.

De eerste campagne nieuwe stijl wordt eind dit jaar verwacht. Tijdens de pitch - begeleid door 3MO - werkte Albert Heijn intensief samen met vier geselecteerde reclamebureaus: TBWA\Neboko, Achtung!, Dawn/Next DNA en N=5. Daarbij was volgens Albert Heijn 'veel ruimte voor interactie en co-creatie en werd onder andere gelet op (strategische) creativiteit, onderlinge chemie, voorgestelde way of working, wendbaarheid en snelheid.'

De bureaus hebben hiervoor een vergoeding ontvangen, maar over de hoogte hiervan wordt niets naar buiten gebracht. 

Advertentie

Behalve voor TBWA\Neboko kiest Albert Heijn ook voor een nieuwe manier van werken met meer snelheid, wendbaarheid en slagkracht op vooral actiemarketing. Daarom lanceert Albert Heijn tegelijkertijd AH Studio, vanuit één locatie gaan bureaus en Albert Heijn directer samenwerken en co-creëren. 

Vanessa Noordervliet-Hofland geeft leiding aan deze nieuwe entiteit. Noordervliet-Hofland is sinds 2010 werkzaam binnen Ahold en was onder meer brand manager Albert Heijn, head of brand & content en director commercial planning. 

Johan van der Zanden, directeur marketing & communicatie van Albert Heijn laat weten: 'Het niveau van alle vier bureaus in de pitch was zeer hoog. Uiteindelijk sloot de frisse nieuwe aanpak van TBWA\Neboko het beste aan bij de manier van werken die we voor ogen hebben. Samen hebben we een creatieve richting ontwikkeld waarmee we ons kunnen onderscheiden en heel Nederland kunnen raken.' Van der Zanden stapte vorig jaar september over van ING naar Albert Heijn.

Rik Ledder, ceo TBWA\Neboko zegt over de pitch: 'Albert Heijn heeft ons uitgedaagd. We zagen het als een kans om onze samenwerking op een nieuwe wijze vorm te geven. De  briefing bood ons alle aanknopingspunten om met een nieuw team de beste creatieve voorstellen te presenteren. Zonder deze pitch waren we nooit geweest waar we nu staan. We zijn blij dat Albert Heijn ons een nieuwe kans heeft geboden. The end is a new beginning.'

In november koos Ahold Delhaize voor de merken Albert Heijn, Bol.com, Etos en Gall & Gall al een nieuw mediabureau; hier kwam Dentsu Aegis na een pitch als winnaar uit de bus. 

Reacties: 2

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Jan Rijkenberg
Gefeliciteerd TBWA!

Maar vooral ook gefeliciteerd Albert Heijn.
Dat zouden meer opdrachtgevers moeten doen. Niet elke 2 -3 jaar hoppen, maar samen aan iets bouwen, samen elkaar eens op scherp zetten (helpt in elke relatie), samen waarde creëren en goed ingespeeld raken op elkaars cultuur. Want weggooien is meestal zonde...
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Erik
Eens met Jan; wees loyaal en blijf vernieuwen.
Nu nog die tonnen voor deze pitch in je zak houden want geld weggooien is inderdaad zonde
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie