Premium

Autodrop en NCOI kiezen The Family, ZB wint pitch SER en Coopr stapt in bij Volvo

... en Vengean gaat aan de slag voor NIBC. Lees hier het meest opvallende accountnieuws van deze week.

Het zou verboden moeten worden...

The Family aan de slag voor Autodrop en NCOI

Het Amsterdamse reclamebureau The Family verwelkomt twee nieuwe klanten, te beginnen met NCOI Opleidingen. Eerder ontwikkelde The Family al campagnes voor SRM, Luzac en Boertien Vergouwen Overduin, net als NCOI onderdeel van Salta Group. Ilse de Cloe, commercieel directeur NCOI: 'The Family denkt goed met ons mee en ze zijn niet bang om ergens voor te gaan staan. Het voelde daarom als een logische stap om ze te vragen voor NCOI.'

The Family is ook aan de slag voor Autodrop. Het snoepmerk is goed bekend met het Amsterdamse bureau, zo werkte medeoprichter Joris Kuijpers in zijn DDB-tijd al op het Autodrop-account. 'Toen we nadachten over welk bureau ons absurd lekkere merk het beste kan helpen, kwamen we al snel bij The Family uit', zegt Joost van de Sande, marketingmanager van moederbedrijf Concorp.

De afgelopen jaren voerde Autodrop zijn marketinguitingen voornamelijk inhouse uit. De campagnes voor Autodrop en NCOI moeten beiden aankomende zomer het daglicht zien. The Family vult aan dat het bij beide merken gaat om een samenwerking voor de langere termijn.

ZB wint pitch SER

De Sociaal-Economische Raad (SER) heeft na een pitchtraject gekozen voor ZB Communicatie Content als zijn nieuwe contentmarketingbureau. ZB, gevestigd in Ede, gaat de strategie, creatie en productie van print en digitale media van de SER verzorgen. De pitch speelde in oktober, er was geen pitchbegeleider bij betrokken. De SER laat onbenoemd welke overige bureaus er aan de pitch deelnamen.

'ZB heeft in het voorstel laten zien dat ze het sociaal-economische domein doorgronden waarop we als adviesorgaan van de regering actief zijn', zegt Dafna Holtzer, teamleider contentmanagement bij de SER.

Merijn Aalbers, strategy director bij ZB: 'Het vertrouwen in de landelijke politiek en aan de overheid gelieerde organisaties neemt nog altijd af. Dit vraagt van de SER een nieuwe blik op de wijze waarop we ons naar de buitenwereld profileren. Laten zien wat de SER voor Nederland doet en hoe ze dat doet, vormt het hart van de strategie.'

Op het moment geeft ZB het contentconcept 'Zicht op', vorm, dat tot uiting moet komen in onder meer een online videoformat, podcastserie en magazine. De content moet hier samenkomen.

De komst van Kim Putters als de nieuwe voorzitter van de SER heeft een belangrijke rol gespeeld in de aanstelling van ZB, vult Aalbers aan. Merijn Aalbers op zijn beurt is sinds september vorig jaar werkzaam voor ZB, hiervoor werkte hij in een soortgelijke rol bij contentmarketingbureau LVB.

De Sociaal-Economische Raad (SER) is de belangrijkste adviesraad voor regering en parlement over sociaal-economische vraagstukken. In de SER werken ondernemers, werknemers en onafhankelijke kroonleden samen. ZB is een bureau voor communicatie & content dat werkt voor opdrachtgevers als de KNVB, Achmea en Menzis.

Volvo op weg met Coopr

De Nederlandse tak van Volvo is een samenwerking aangegaan met pr- en communicatiebureau Coopr. Het Rotterdamse bureau gaat het automerk ondersteunen met perscommunicatie, creatieve concepten en het opzetten van samenwerkingen met media en influencers. Coopr was al eerder betrokken bij de eerdere wereldwijde campagne 'For life' van Volvo in februari dit jaar.

PR in de automotivebranche kent al decennialang eenzelfde soort ritme, namelijk van autotest naar vergelijkende test, vergezeld van mooie bergen en een heerlijke lunch, stelt Coopr-baas Jos Govaart. 'Het is tof dat Volvo ons heeft gevraagd om juist eens over alternatieve ideeën en media na te denken.'

Volvo spreekt grote ambities voor de toekomst uit. Zo wil het merk vanaf 2030 alleen nog nieuwe volledig elektrische auto's verkopen en in 2040 volledig circulair- en klimaatneutraal opereren. Het is de bedoeling dat in de communicatie ook het thema veiligheid over de bühne gebracht wordt, naast 'de emotionele kant' van het merk - niet in de laatste plaats vanwege het Scandinavische design, aldus Volvo.

NIBC kiest Vengean

NIBC, de bank die financiering verstrekt aan 'visionaire ondernemers' die meewerkten aan de wederopbouw van Nederland na de Tweede Wereldoorlog, heeft voor creatief bureau Vengean gekozen als zijn partner voor marketing, communicatie en visual identity. Vengean moet helpen het toekomstaandeel te verwerven in binnen- en buitenland, voor zowel NIBC Corporate als NIBC Direct.

Vengean heeft inmiddels onder meer een nieuw logo en identiteit voor NIBC ontwikkeld, later moet er meer 'on- en offline communicatie en content' volgen.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie