Overslaan en naar de inhoud gaan

Criteo neemt Brandcrush over om zich ook op offline retailmedia te richten

Brandcrush komt uit Australië en is gespecialiseerd in offline retailmedia. Criteo is sterk in het online domein.
Criteo via shutterstock
© Afbeelding: Shutterstock
Criteo via shutterstock
© Afbeelding: Shutterstock

Technologiebedrijf Criteo neemt Brandcrush over, een Australisch bedrijf dat gespecialiseerd is in offline retailmedia. Criteo, gericht op meer online retailmedia, herpositioneert zich op de reclamemarkt om adverteerders beter te kunnen bedienen.

related partner content for mobile comes here

Brandcrush

De overname van Brandcrush, een privaat bedrijf, is gisteren aangekondigd, schrijft onder meer Emerce. Er is geen overnamebedrag bekendgemaakt. Ook is vooralsnog onduidelijk wanneer Criteo de kennis van Brandcrush kan gebruiken op de Amerikaanse en Europese markten. Investeerders hebben vooralsnog weinig vertrouwen in de geplande veranderingen; het Criteo-aandeel zakte na het overnamenieuws met een kleine twee procent.

Consument beter bereiken

Brandcrush is vooral sterk in activaties en rond winkels, bijvoorbeeld op kassaschermen, out-of-store-activaties (zoals het uitdelen van testproducten) en digitale activiteiten als sociale media en e-mailmarketing. Criteo op zijn beurt heeft expertise in retailmedia, met name via webwinkels. Door de kennis te bundelen, wil Criteo adverteerders bedienen omdat zij de consument naar verwachting beter kunnen bereiken rondom een mediamerk.

De herpositionering van Criteo naar retailmedia komt omdat het vorige stokpaardje, online retargeting van de consument, richting zijn pensioen gaat. Online retargeting wordt door techbedrijven en privacytoezichthouders aan banden gelegd om de online privacy van de consument te vergroten. 

Lees ook

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in