Creatieve directie Publicis Groupe breidt uit met Vrouwes en Ludenhoff van DDB 

Het aantrekken van de awardwinning creatieven is het eerste wapenfeit van de recent benoemde BeNeLux cco Marques.

Creatieve directie Publicis Groupe breidt uit met Vrouwes en Ludenhoff van DDB 

Publicis Groupe Nederland breidt het creatieve team uit met Maarten Vrouwes en Friso Ludenhoff, overkomend van DDB. Beiden nemen ze de positie in van creatief directeur. Met de aanstelling van Vrouwes en Ludenhoff wil het bureau verdere invulling geven aan de creatieve ambities zoals uitgesproken door Eduardo Marques.

Advertentie
advertisement

Creatieve hub

Het aantrekken van Vrouwes en Ludenhoff is het eerste wapenfeit van de recent benoemde BeNeLux cco Marques: ‘Ik ben binnengekomen met de missie om van Publicis Groupe de grootste creatieve hub van de wereld te maken. Vanuit die ambitie heb ik mij verdiept in het Nederlandse creatieve landschap. Met Maarten en Friso halen we twee toppers uit de markt die weten hoe je creatief werk naar een hoger plan tilt. Zij weten als geen ander hoe je technologie en data inzet voor cutting-edge creatief werk.’

 

Bekroonde creatieven

Vrouwes en Ludenhoff werkten bij DDB onder andere voor Ogilvy, Lowe, FHV/BBDO en J. Walter Thompson. De awardwinnende creatieven zijn bekend van campagnes als ‘The School for Justice’ voor Free a Girl, ‘Pay with Views’ voor Opel, ‘the unbias button’ voor ELaN Languages en ‘The Rembrandt Tutorials’ voor ING. Werk waarvoor zij onder andere 8 Cannes Lions (2 gold), 4 D&AD’s (1 Black Pencil), 3 New York Festivals, 2 One Shows, 1 Epica Grand Prix en 5 ADCN Lampen wonnen. 

Brego Keller, directeur Publicis Groupe Nederland: ‘We laten er geen gras over groeien en pakken door in 2021. Eerst de benoeming van Eduardo en nu Maarten en Friso, een beter bewijs van onze ambitie is er niet. Met Maarten en Friso halen we geïntegreerde denkers en sterke leiders binnen. Zij zijn een verdere versterking van onze Power of One-propositie waarin we media, creatie, productie, data, commerce en influence integreren. We zien 2021 vol vertrouwen tegemoet.'

Totaalspel

Vrouwes en Ludenhoff zeggen zelf over hun overstap: 'Wij zijn gevallen voor de ambitie, de ondernemende spirit en de energie van het bureau. Het is een bureau met de blik naar voren. Wij geloven in de geïntegreerde visie en de sterke datapropositie. Publicis snapt het totaalspel heel goed. En dat creatie daar een onmisbare rol in speelt. Met Marques aan het Benelux-roer laat het bureau zien creatief gezien met de top mee te kunnen spelen.'

Lees ook: Publicis Groupe Benelux stelt creatief wonder Eduardo Marques aan als cco

Plaats als eerste een reactie

Advertentie