Peter van Rij en Martijn van Marle ruilen Accenture Interactive in voor DDB Unlimited

Duo wil weer terug naar de volledige creativiteit. 'Dit is een beetje thuiskomen'.

Peter van Rij en Martijn van Marle
Ogilvy

Peter van Rij en Martijn van Marle stappen over van Accenture Interactive Amsterdam naar DDB Unlimited en gaan daar vanaf juni aan de slag als executive creative directors.

De afgelopen 2,5 jaar vormde het duo de creatieve directie van de Accenture-poot. Dat betrad met de komst van beide creatieven, die samen met strategy director Gijs de Bruijn van Selmore aantraden, de creatieve merkarena.  

Een ‘prachtige job’ aldus Peter van Rij, maar er ging ook de nodige tijd in ‘de organisatie’ zitten. ‘Accenture Interactieve Amsterdam heeft een enorme potentie, alleen moest het van nul af aan worden opgebouwd. Dat betekent dat er ook de nodige tijd naar processen ging, die we uiteindelijk liever in de creatie zelf stoppen.’

Advertentie
advertisement

Martijn van Marle spreekt van ‘een beetje thuiskomen: ‘We hebben ons de afgelopen jaren ondergedompeld in de wereld van creatieve technologie. We hebben ontzettend veel geleerd. Maar eerlijk is eerlijk, we misten toch ook de creatieve wereld waar we vandaan kwamen.’

Persoonlijke klik

Eerder werkten Van Rij en Van Marle 11 jaar bij TBWA\Neboko. Het team bedacht vele bekroonde campagnes voor onder andere Landmacht (Geschikt/ongeschikt), Amstel (Vrienden), Albert Heijn, Unox, KPN, Campina, Centerparcs en Heineken. Ze maakten een tussenstop bij Ogilvy Amsterdam, maar vertrokken daar ze in september 2018 vertrokken vanwege persoonlijke verhoudingen de directie, hoewel dat toen nog 'een verschil van inzicht heette'.

Van Rij noemt de persoonlijke klik een van de belangrijkste redenen om nu voor DDB Unlimited te kiezen. Hij en Van Marle krijgen er te maken met Dick van der Lecq en Aad Kuijper, die afgelopen november vrij onverwacht overstapte van Alfred naar DDB Unlimited en er chief creative officer is.

‘Peter en Martijn hebben een zeldzame staat van dienst in zowel memorabele campagnes als in creatieve CX-oplossingen’, zegt Kuijper over de komst van het duo. ’Precies waar wij als bureau voor staan. Ik kijk ernaar uit om het bureau met deze breed ontwikkelde talenten samen verder uit te bouwen.’

Plaats als eerste een reactie

Advertentie