Dick van Motman krijgt de mondiale creatieve leiding over Dentsu Aegis Network

Hij is toegevoegd aan executive team als global ceo Creative, een nieuwe functie.

Nederlander Dick van Motman maakt promotie: hij is vanaf nu wereldwijd verantwoordelijk voor alle creatieve bureaus van het Dentsu Aegis Network (DAN).

Van Motman was sinds 2017 verantwoordelijk voor de creatieve bureaus van Dentsu. Vanaf nu vallen ook alle andere creatieve labels van de groep onder zijn leiding.

Twee nieuwe creatieve rollen

'Het is een grote eer', zegt hij vandaag tijdens een bijeenkomst van het netwerk in Amsterdam. 'Dentsu maakt echt een transformatie door en het is fantastisch om daar een leidinggevende rol in te spelen. Vooral omdat het gaat over creativiteit.'

In totaal benoemt CEO Tim Andree woensdag vier nieuwe leden van het executive team. Twee daarvan zijn creatieve rollen. Van Motman zal nauw samenwerken met Gordon Bowen, de nieuwe Chief Creative Officer.

Aan Bowen de taak de creatieve prestaties te verbeteren. Daarnaast blijft hij voorzitter van reclamebureau mcgarrybowen. Hij is mede-oprichter van dit bedrijf dat in 2008 gekocht werd door het Japanse Dentsu.

Vraag van de klant

Verder benoemt het bedrijf nog twee niet-creatieve topmannen: Nicholas Rey heeft de nieuwe rol van Chief network development officer en So Aoki is Chief corporate planning officer.

Andree vertelt dat ze benoemingen voortkomen uit de vraag van de klant. 'Klanten hebben behoefte aan uitstekende, consistente dienstverlening, wereldwijd. Ons leidinggevende team moet laten zien dat we staan voor innovatie. We willen merken helpen om op nieuwe manieren klanten voor zich te winnen, te behouden en te groeien. Het gaat om succes op de lange termijn.'

Lees ook het exclusieve interview van Adformatie hierover met Dick van Motman. 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie