Dick van der Lecq: ‘Ik lig wakker van de onzekerheid over de periode hierna’

Hoe zorg je dat mensen productief – en billable – blijven in een tijd dat het werk opdroogt?

‘Wie schrijft die blijft. Mensen willen zeker laten zien dat ze nuttig zijn in het bedrijf. De discipline van uren schrijven is nog nooit zo groot geweest. Of ze ook billable zijn, moet nog blijken’, aldus Dick van der Lecq, managing director DDB Unlimited. Hij gaat in gesprek met Daantje Dammers (md Natwerk) en Sander Volten (180/Kingsday) over hoe je mensen (thuis) productief houdt in deze extreem onzekere maanden, waarin een deel van de campagnes doorloopt maar ook veel projecten van reclamebureaus on hold staan. Een gesprek over:

  • het belang van sociale controle op de werkvloer. ‘Je wilt wel controle, maar niet de politieagent uithangen. Én zorgen dat mensen goed voor zichzelf zorgen.'
  • de toegenomen productiviteit bij bureaus en de impact op het businessmodel. ‘Intern en extern worden beslissingen sneller genomen.’
  • en de zorgelijke prognoses voor de komende maanden. ‘We halen dit gewoon niet meer in.’
Advertentie
advertisement

Adformatie interviewt industry leaders over de impact van de coronacrisis en hoe daar op korte en lange termijn mee om te gaan. Bekijk alle gesprekken in het Dossier Adformatie Connects en volg het actuele nieuws via het liveblog

Plaats als eerste een reactie

Advertentie