MediaMonks breidt uit naar Duitsland, komt met creatieve hub

De opening volgt op de Europese consolidatie van Bmw en Mini.

Thomas Strerath (links) en Till Eckel.

MediaMonks gaat een kantoor en een creatieve hub openen in Duitsland. Het creatieve digitale productiebureau, onderdeel van Martin Sorrell's reclame-imperium S4 Capital, heeft reclamegrootmachten Thomas Strerath en Till Eckel aangesteld als respecievelijk Managing Director en Executive Director. Zij gaan een creatieve hub in Berlijn en een team in München opzetten, laat het bedrijf donderdag weten. 

De opening volgt op de Europese consolidatie van Bmw en Mini. MediaMonks speelt een centrale rol in het vormen van een nieuwe samenwerking op het gebied van creatie en productie, genaamd ‘The Engine’.

Advertentie
advertisement

Angela Merkel

Strerath was eerder ceo en directielid van Ogilvy & Mather en partner bij Jung von Matt. Daar werkte hij onder andere samen met Vodafone, Media Markt, Nestlé en Angela Merkel aan hun merkstrategieën. 'Het is geen geheim dat Sir Martin en ik het perspectief op onze branche delen. MediaMonks gaat een nieuw decennium in met, naar mijn mening, de meest moderne oplossing voor de uitdagingen die ons te wachten staan. Ik kijk er naar uit om dit model uit te rollen in Duitsland', zegt Strerath.

'Creativiteit zorgt voor merkbewustzijn'

In zijn rol als Partner en Chief Creative Officer bij Jung von Matt, en Creative Director bij DDB Berlin, heeft Eckel prijswinnend werk gemaakt voor de grote namen in de automotive industrie zoals Mercedes, BMW, Audi en Volkswagen, evenals het wereldwijde MINI Etat. 'Creativiteit zorgt voor merkbewustzijn, betere verkoopcijfers of het opent harten van mensen. Om dat vandaag de dag succesvol te doen, moeten we ook de vrijheid hebben om dit in elk denkbaar format te realiseren. Met MediaMonks hebben we het beste lab om creativiteit het beste tot uiting te laten komen.'

Volgens Victor Knaap, ceo van MediaMonks, is dit nog maar begin. 'Zo kijken we ook naar potentiële partners om onze krachten mee te bundelen, en is er de mogelijkheid voor MightyHive om zich bij ons te voegen in Duitsland. Er volgt dus zeker meer nieuws.'

Vorige maand liet MediaMonks weten te gaan fuseren met Dare.Win, een bekroonde digitale advertentie- en marketingdienst uit Parijs. De fusie breidt de geografische aanwezigheid van MediaMonks uit naar Frankrijk, de op twee na grootste advertentiemarkt van Europa.

Lees ook: MediaMonks opent kantoor in Nederland voor mediaconsultancy MightyHive

Lees ook: MediaMonks krijgt toegang tot Hollywood met samenwerking CAA

Plaats als eerste een reactie

Advertentie