Ogilvy en Social Lab samen verder, ceo Molenaars vertrekt

Edgar Molenaars vertrekt bij Ogilvy dat de samenwerking met social marketingbureau Social.lab intensiveert.

Ogilvy

Edgar Molenaars, sinds 2014 CEO bij Ogilvy Amsterdam, vertrekt eind maart bij het bureau. ‘Vertrek gaat altijd met enige weemoed, maar ik kijk met trots terug op de afgelopen jaren en ik kijk tegelijkertijd uit naar een ambitieuze nieuwe uitdaging’, zegt hij.

Onder leiding van Molenaars breidde de creatieve afdeling zich uit en ook bracht hij meer strategische verbreding aan. Ogilvy Amsterdam groeide snel dankzij new business en business development. Het bureau timmerde creatief gezien aan de weg in Cannes in 2015 en 2018, won Effies voor Rabobank en Ford en sleepte een diverse SAN Accent Awards en Esprix Awards in de wacht. Ook integreerde Ogilvy Amsterdam met succes een PR & influence department in het bureau.

Advertentie
advertisement

Stroomversnelling

Het afgelopen anderhalf jaar heeft het bureau zijn groeistrategie aangescherpt door het ontwikkelen van meer gerichte expertise op het vlak van social media. Dit heeft geleid tot een nauwere samenwerking met social marketingbureau Social Lab. Dit proces kwam in een stroomversnelling na het vertrek van een aantal internationale klanten, 'maar anders was het ook gebeurd', zegt Molenaars.

Social Lab is in 2013 door Ogilvy geacquireerd en heeft kantoren in New York, Londen, Parijs, Brussel en diverse andere markten over de hele wereld. Social.Lab runt in Amsterdam ook een aantal inhouse real time performance marketing units, waaronder bij Philips. 

‘Ik geloof in deze groeistrategie in een markt als Nederland. Ik ben blij dat ik deze transitie tot eind maart zelf leid, maar ik denk ook dat dit nieuwe hoofdstuk een nieuw management verdient. Daarom heb ik dit moment aangegrepen om een nieuwe persoonlijke ambitie na te jagen’, stelt Molenaars.

Heleen Heijt, COO van Ogilvy Amsterdam, zal het bureau ad interim leiden. Eric Kramer, WPP Country manager en Rob Hill, CEO of Ogilvy Social Lab Belgium worden haar klankborden. Eric Kramer: ‘Bij WPP mikken we op een kleinere waaier van sterke bureaumerken die klanten beter en op een geïntegreerde manier bijstaan. Door de creatieve kracht van Ogilvy te combineren met de strategische ‘social skills’ van Social.Lab, maken we een krachtige combi.' 

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie