Raad eens wie de PR voor Weber-barbecues in Nederland gaat doen?

Weber Shandwick wint pitch voor ‘lokale’ markt, gaat zich richten op social media en influencermarketing.

Weber-barbecuen is geen mannenzaak alleen, blijkens deze promotiefoto van Weber

PR- en communicatiebureau Weber Shandwick Nederland heeft de pitch voor de Nederlandse markt gewonnen voor de barbecues van Weber. Het bureau gaat de activiteiten op het gebied van social media en influencermarketing doen.

Weber-Stephen, het internationale concern op het gebied van barbecues, buitenkeukens en bijbehorende accessoires, organiseerde de pitch, omdat het een bureau zocht om de Nederlandse grillers verder te inspireren met lokale content.

Advertentie
advertisement

Expertise en kennis 

Het had daarvoor in 2017 al een ‘barbecue-walhalla’ geopend van ruim 500m2 in Amersfoort. Daar zijn producten, accessoires en de services van Weber-Stephen te vinden en is er de Weber Grill Academy waar verschillende grillmeesters hun ervaring, tips & tricks delen.

Weber Shandwick gaat dit verder uitbouwen met acties op sociale media en via influencers. De keuze viel op het bureau vanwege ‘de expertise en kennis’ van de Nederlandse markt, zegt Moniek Koehoorn, marketingcoördinator bij Weber-Stephen. ‘Ze begrijpen ons merk en onze visie.’

Hafida Abahai, ceo van Weber Shandwick Nederland, doet in het persbericht een greep in de bak met barbecue-vergelijkingen. De uitnodiging voor de pitch deed al ‘een vuurtje oplaaien’, en nu de keuze op het bureau is gevallen comnculdeert ze: ‘We gaan vlammen!’

Plaats als eerste een reactie

Advertentie