Premium

Vertigo 6 start als nieuw pr-bureau voor monitormerken MMD en AOC

De monitormerken, vooral bekend van de Philips-merknaam, werken sinds 1 oktober samen met Vertigo 6 voor de pr-activiteiten in de Benelux.

Een monitor van MMD ter illustratie
Afbeelding: MMD

Het Nederlandse pr-bureau Vertigo 6 heeft er weer een nieuwe klant bij. Monitormerken MMD en AOC (allebei onderdeel van TPV) werken sinds 1 oktober samen met het pr-bureau in de Benelux. TPV is vooral bekend als exclusieve licentiehouder die monitoren onder de Philips-merknaam verkoopt, ook in de Benelux. AOC richt zich zowel op doorsnee consumenten, gamers en zakelijke gebruikers. 

Van Archetype naar Vertigo 6

Jarenlang was de pr van MMD en AOC in de Benelux in handen van Archetype, specifiek het team gevestigd in Amsterdam. In juni droeg dit Archetype-team de Benelux-activiteiten van de klant om een niet genoemde reden over aan het Italiaanse team van Archetype. TPV ging vervolgens op zoek naar een nieuw pr-bureau voor de Benelux. Dat is Vertigo 6 geworden, een bureau dat al werkt voor tech-klanten als Asus, Logitech, Electronic Arts en Azerion. 

Het eerste project voor TPV zit er al op, vertelt Mike Hendrixen, oprichter en managing director van Vertigo 6 tegen Adformatie. TPV organiseerde medio oktober een evenement in Parijs om nieuwe monitoren en pc-accessoires te presenteren en vloog hiervoor honderden journalisten en partners uit heel Europa in. Hendrixen: 'De voorbereidingen voor dit evenement waren al in volle gang en we zijn halverwege ingestapt bij dit project. We hebben wat journalisten mogen uitnodigen en hebben het persbericht uitgestuurd. We zullen als follow-up de ‘press-office’ zijn voor MMD & AOC en beheren de review exemplaren.'

Media en influencers

In Nederland verkopen MMD (Philips) en AOC uiteenlopende monitoren gericht op verschillende doelgroepen. Vertigo 6 gaat die monitoren en accessoires als toetsenborden en hoofdtelefoons onder de aandacht brengen bij media (mainstream en techmedia) en influencers. Voor welke periode de samenwerking is vastgelegd, mag Hendrixen niet zeggen. Hij kijkt uit naar het lanceren van 'opvallende' pr-campagnes voor de merken, die met regelmaat nieuwe producten uitbrengen. 

Vertigo 6 is in mei overgenomen door Happy Horizon. De aandeelhouders kochten zich in bij de bureaugroep om 'verder te bouwen aan Vertigo 6 en aan onze groep'.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie