WPP heeft in eerste halfjaar sterker herstel dan verwacht

Nog betere resultaten dan rivalen.

WPP heeft vandaag een sterker herstel dan verwacht gerapporteerd in zijn halfjaarresultaten. De grootste communicatieholding ter wereld meldt een groei van bijna 10 procent in (bureau-)inkomen naar 7,19 miljard euro. De winst steeg 54,4 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar naar bijna 695 miljoen euro. 

Zowel Groot-Brittannië als Europa zagen het inkomen met ruim 22 procent stijgen.

Daarmee doet WPP het nog beter dan rivalen Publicis, Omnicom en IPG die twee weken geleden al met bemoedigende cijfers kwamen. Volgens ceo Mark Read bereikt WPP nu een jaar eerder dan gepland het niveau van 2019. 'Klanten herinvesteren in marketing, met name in digitale media, e-commerce en marketingtechnologie.'

Dochter GroupM presteerde volgens Read 'uitmuntend' en was daarmee de stimulator van de groei van de gehele holding. Volgens een bericht op Campaign heeft WPP de bonussen daarom verhoogd

GroupM schat dat de uitgaven voor digitale media in 2021 met 26 procent zullen stijgen, een cijfer dat het naar boven is bijgesteld ten opzichte van voorspellingen van vorig jaar december, toen 15 procent werd verwacht. 

New business kwam onder meer van AstraZeneca, Bumble, JP Morgan Chase, Hyatt, L'Oréal en Pernod Ricard.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie