Campagne War Child: 'Laat Corona niet hun volgende oorlog zijn'

Wunderman Thompson verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de nieuwe campagne

War Child - 'Laat Corona niet hun volgende oorlog zijn'
War Child

War Child lanceert een nieuwe campagne voor steun aan kinderen in oorlogsgebieden tijdens de coronacrisis. De campagne, ontwikkelt door Wunderman Thompson, moet aansluiten op de noodhulp van War Child. War Child en Wunderman Thompson willen direct de  mensen aanspreken met tekst visuals: ‘Laat corona niet hun volgende oorlog zijn’.

War Child - Laat Corona niet hun volgende oorlog zijn
War Child - Laat Corona niet hun volgende oorlog zijn

Bekende Nederlanders

De campagne wordt ondersteunt met online informatie over de precaire situatie van kinderen in oorlogsgebieden en vluchtelingenkampen, en over de manieren die War Child vindt om er ondanks de coronacrisis toch voor deze kinderen te zijn. Volgens War Child, een internationaal netwerk van onafhankelijke organisaties hebben meer dan 30 bekende Nederlanders uit allerlei sectoren een meet&greet-op-afstand ter beschikking gesteld in ruil voor een kleine donatie.

Spannend in coronatijd

Ernst Suur, hoofd marketing en fondsenwerving van War Child vertelt over de inhoud van de campagne: ‘Gewoonlijk gaan onze campagnes over crisisgebieden ver weg. Het was best spannend om een campagne te ontwerpen in een tijd dat Nederland zelf in crisis is. Samen met Wunderman Thompson hebben we een toon weten te vinden die recht voor zijn raap is, met gevoel - op een manier die bij War Child past.’ Volgens Suur is de opbrengst tot nu toe boven verwachting. 

Inzet op Nederland

Suur geeft aan dat toen bekend werd hoe enorm de impact van corona zou zijn, War Child zich aanvankelijk richtte op mensen in Nederland met #wedoenditsamen. Het TeamUp-programma van War Child, normaal bedoeld om stress bij vluchtelingenkinderen te verminderen, is volgens Suur aangepast en online beschikbaar gemaakt voor alle kinderen die in Nederland in thuisisolatie zitten. Volgens Suur leidde dit tot een verviervoudiging van bezoeken aan de Nederlandse website van War Child.

War Child voor ouderen 

War Child is volgens de organisatie ook direct begonnen al zijn 70+ donateurs te bellen om te vragen hoe het met ze gaat om zo een luisterend oor te bieden wanneer dat welkom was. War Child, die zijn donateurs ‘friends’ noemt, vond dat het een hele logische stap om te nemen. Suur: ‘De reacties waren verrast, maar ook inspirerend: zelfs in deze moeilijke tijd spoorden veel van de senioren War Child aan vooral door te gaan met het steunen van kinderen. Dus dat is wat we blijven doen.’ 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie