Commercial Fox Sports toont hoe erbarmelijk het leven is zonder voetbal

De zender maakt met campagne bekend dat de Eredivisie binnenkort weer begint.

Voetbal begint (eindelijk) weer bij Fox Sports
TBWA\Neboko - Fox Sports

De Eredivisie begint weer bij Fox Sports. De zender start een campagne, ontwikkeld door TBWA\Neboko, waaruit blijkt dat de voetbalfans alle plaatsvervangende bezigheden wel beu zijn. Nederland heeft gepuzzeld, zelf brood gebakken, Netflix uitgespeeld, op afstand de downward facing dog-positie aangeleerd maar de commercial van Fox Sports maakt duidelijk dat iedereen alleen maar heeft gewacht tot het voetbal weer zou beginnen. En dat doet het.

Advertentie
advertisement
Fox Sports l Gelukkig het begint weer

Eredivisie Comeback

De campagne trapt af met een commercial waarin te zien is zien hoe voetbal-missend Nederland deze leegte ervaart. Van spelers tot analisten en van commentatoren tot fans. Zo is er een kleine rol weggelegd voor Ajax-aanvoerder Dušan Tadić en voor Fox Sports-analist Kenneth Perez. De commercial wordt muzikaal ondersteund door het nummer ‘Without You’ van Harry Nilsson.

Jan Bonjer (director marketing & creative Fox Sports): ‘Het begint weer. In die drie woorden zal iedereen die het Nederlandse voetbal een warm hart toedraagt zich herkennen. TBWA heeft in de nieuwe Fox Sports campagne het gevoel van de afgelopen maanden uitstekend weten te vangen. Een tijd waarin we de voetbaldroogte hebben gevuld met allerlei bezigheden, maar geen een zo belangrijk als die belangrijkste bijzaak in het leven: voetbal. Vanaf één augustus hebben we dan eindelijk weer dagelijks een live wedstrijd en is het Nederlandse voetbal direct op volle kracht terug op Fox Sports met de Eredivisie Comeback. We gaan er samen met de clubs en voor alle supporters een voetbalfeest van maken.’

Tappen in op het sentiment

Patritia Pahladsingh (managing director TBWA\Neboko) voegt toe: ‘Met de nieuwe campagne voor Fox Sports tappen we in op het sentiment dat leefde bij veel voetballiefhebbers. Als je geen voetbal meer kunt kijken dan moet je op zoek naar andere tijdsbestedingen, maar het gemis blijft. En dat zie en voel je in deze campagne.'

Credits

Klant: Fox Sports

Bureau: TBWA\Neboko

 

 

 

Plaats als eerste een reactie

Advertentie