De Jeugd van Tegenwoordig stapt in elektrische Kia voor nieuwe campagne

Het automerk wil de elektrische Kia EV6 onder de aandacht brengen met een volgens het merk ‘bijzondere audiotour.’

De Jeugd van Tegenwoordig stapt in elektrische Kia voor nieuwe campagne
Towel

Kia slaat voor de nieuwe merkcampagne de handen ineen met 'taalvernieuwers': De Jeugd van Tegenwoordig. Faberyayo, Willie Wartaal en Vjeze Fur spelen de hoofdrol in de online videoserie ‘De Jeugd heeft de toekomst’. Naast de serie is het genootschap te zien in de bijbehorende buitenreclame-campagne van het automerk.

Het doel van Kia is om de elektrische Kia EV6 onder de aandacht te brengen met een volgens het merk ‘bijzondere audiotour.’ In de campagne is het de Jeugd van Tegenwoordig die potentieel geïnteresseerden door de auto navigeren.

Advertentie
advertisement

Videoserie

In vier afleveringen van de videoserie trekt De Jeugd van Tegenwoordig in de de Kia EV6 het land in om innovaties te ontdekken. Volgens Towel gaan de heren op bezoek bij zogeheten changemakers: voorlopers op het gebied van kunst, muziek, mode en koken, en leren over vooruitstrevende, inspirerende werkwijzen en producten die de wereld van morgen kenmerken. 

Aflevering 1.

De Jeugd van Tegenwoordig stapt in elektrische Kia voor nieuwe campagne

Movement that inspires

Fenna Oosterkamp, content specialist bij Kia, vindt dat de mannen van de Jeugd van Tegenwoordig goed bij het automerk. ‘Sinds dit jaar is de nieuwe slogan namelijk: ‘Movement that inspires’. We willen consumenten inspireren met niet alleen nieuwe producten en diensten, maar ook hun ervaringen met het merk. De Jeugd van Tegenwoordig inspireert ook.'

Touch-tell-sell model

Geert Doek, managing director Towel en co-founder The Pool vertelt dat de kern van de campagne uit een meerlaagse branded social-campagne bestaat, waarbij de kanalen van zowel Kia als van De Jeugd van Tegenwoordig worden ingezet.

'Daarnaast wordt er display en buitenreclame ingezet. Voor de distributie van de videocontent maken we weer gebruik van het touch-tell-sell model, door de videocampagne op basis van dynamische content creatie in te steken. Kijkers worden in eerste instantie geïnspireerd met de video-serie, vervolgens maken ze kennis met content op USP-niveau en tot slot wordt er op conversie in de vorm van o.a. dealer-bezoeken gestuurd.’ 

Lees ook: Jongerenreizen Gogo lanceert dynamische zomercampagne ‘This is how we Gogo’

Bureaus

Het creatieve concept, de video’s en audiotour zijn ontwikkeld door Towel. The Pool, onderdeel van Towel, voert de distributie uit. 

Credits:

Klant: Kia 

Verantwoordelijk bij klant: Maaike Aarts, Fenna Oosterkamp

Bureau’s: Towel, The Pool, Havas Media

Client Director: Gérard Raaijmakers

Executive Producer: Geert Doek

Head of Production: Stephanie Broertjes

Senior Producer: Bram van Vugt

Creative Director: Jan-Paul van der Velden

Creatives: Melle Bloemer, Sebas van Marion, Stijn van Vliet

GFX: Teun Buursema, Koen Hesselink, Mario Signorini

Director: Stephan Miras

Creative Strategy: Suzanne Zonneveld

Media agency: The Pool, Havas Media

Verantwoordelijke The Pool: Angelo Croes, David Hoogendam  

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie