Dit zijn de winnaars van de twintigste SpinAwards

Er zijn in de Escape in Amsterdam 43 ringen uitgedeeld. De Grand SpinAward ging naar MediaMonks.

SpinAwards

Alle winnaars van de SpinAwards 2018:

Website

* Zilver: Experience Philips Hue, Philips Lighting, Dept

* Goud: Eneco.nl, Eneco, Dept

 

E-commerce

* Zilver: Bynco - De nieuwe manier van auto’s kopen, Bynco, DearNova

* Zilver: Nubikk E-commerce Reinvented, Nubikk, Coqtail

 

Digital Campaign

* Zilver: A’dam Fresh Heineken, Heineken, DDB & Tribal Amsterdam, Global Ticket

* Zilver: Get The Flow, Vodafone Netherlands, DDB & Tribal Amsterdam, Robot Kittens

* Goud: #carnavalvrij, Bavaria, Fama Volat / Blauw Gras

 

Social Media

* Zilver: Get The Flow, Vodafone Netherlands, DDB & Tribal Amsterdam, Robot Kittens

* Zilver: The Hovering Art Director, ADOBE, ACHTUNG! mcgarrybowen, Egotribe

* Goud: #carnavalvrij, Bavaria, Blauw Gras / Fama Volat, Kosmonauts

 

Mobile

* Zilver: Get The Flow, Vodafone Netherlands, DDB & Tribal Amsterdam, Robot Kittens

* Zilver: Quest to Legoland, Legoland Florida, MediaMonks, VML

* Zilver: Samsung SmartSuit, Samsung Electronics Benelux, Cheil Amsterdam, Mario Piepenbrink BV

 

Game

* Zilver: Get The Flow, Vodafone Netherlands, DDB & Tribal Amsterdam, Robot Kittens

* Goud: Rabo PinPin, Rabobank, &samhoud media, &ranj

 

AR&VR

* Zilver: ArtScienceMuseum: Into the Wild, WWF/Lenovo, 

MediaMonks

* Zilver: Mauritshuis HoloLens Experience Museumnacht, Mauritshuis//Microsoft Nederland, Capitola

* Goud: Meet the Soldier: Hack The Planet, Wolfstreet

 

Banner

* Goud: Audi 3D Banner, PON's Automobielhandel, DigitasLBi, Weborama Rich Media, Mr.Ynk

* Goud: Walibi - Lost Gravity, Walibi Holland, Men in Green, Dept

 

Artificial intelligence

* Goud: KLM BB, KLM Royal Dutch Airlines, CODE D’AZUR

 

Digital Service Idea

* Goud: Get The Flow, Vodafone Netherlands, DDB & Tribal Amsterdam, Robot Kittens

* Goud: PowerPeers app: Powerpeers, Greenberry, Elements Interactive

* Goud: Project PICTURE: Improving brain tumor treatment decisions through a digital approach, VUmc Afdeling Neurochirurgie, Active Collective

 

Design

* Zilver: Porsche 24, Porsche, Kraftwerk linked by Isobar, Label A

* Goud: Evert_45, KPN, N=5, Superhero Cheesecake

 

User Experience

* Zilver: Evert_45, KPN, N=5, Superhero Cheesecake

* Zilver: Quest to Legoland, Legoland Florida, MediaMonks, VML

* Goud: Samsung SmartSuit, Samsung Electronics Benelux, Cheil Amsterdam, Mario Piepenbrink BV

 

Content

* Zilver: Bol.com Kersthuis, Bol.com, Born05 i.s.m. Etcetera, Lukkien, Virtue

* Goud: Evert_45, KPN, N=5, Superhero Cheesecake

* Goud: Get The Flow, Vodafone Netherlands, DDB & Tribal Amsterdam, Robot Kittens

 

Media

* Zilver: A’dam Fresh Heineken, Heineken, DDB & Tribal Amsterdam, Global Ticket

* Zilver: Minder grijze haren door media stitching, ING, Brand New Telly, Blue Mango, Mindshare, Kintec, Greenhouse Group

* Goud: Flight Upgrader, KLM Royal Dutch Airlines, DDB & Tribal Amsterdam, VR Gorilla

 

Innovation

* Zilver: KLM BB, KLM Royal Dutch Airlines, CODE D’AZUR

* Zilver: Project PICTURE: Improving brain tumor treatment decisions through a digital approach, VUmc Afdeling Neurochirurgie, Active Collective

* Goud: Samsung SmartSuit, Samsung Electronics Benelux, Cheil Amsterdam, Mario Piepenbrink BV

 

Young Talent

* Zilver: Liv, Hogeschool Utrecht: Anestis Amanatidis, Mira Akhtar en Sara Evaristi

* Zilver: Fietsie: Hogeschool van Amsterdam: Daphne Kramer

* Goud: Feel the Beat: Fontys: Myke Janssen, Miranda Janssen, Kimberley Schaapsmeerders, Noreen de Vaan, Pauline Groot Hulze


Digital Celebrity

* Goud: Kelvin Boerma (Kalvijn) 
 

Grand SpinAward

* MediaMonks

Advertentie
advertisement

Kalvijn wint Digital Celebrity award

Jacqueline Vizee, juryvoorzitter van de categorie Digital Celebrity: 'Kelvin is al jaren bezig met YouTube en pusht zichzelf dagelijks om beter werk te maken. Hij is al jaren bezig met het creëren van nieuwe formats en hij wordt gezien als de John de Mol van de nieuwe generatie.'

Grand SpinAward: MediaMonks

De Grand SpinAward wordt elk jaar uitgereikt aan de partij die het meeste voor het ‘digitale denken’ heeft betekend. Voor de partij die dominant zijn stempel heeft gedrukt en een voorbeeld is geweest voor iedereen in de digitale industrie.

MediaMonks heeft volgens het bestuur een ongekende bijdrage geleverd aan de ontwikkeling van het digitale vakgebied in Nederland en op de achtergrond, aan vele winnaars. 'Een partij die ook nog eens een prachtige vertegenwoordiger is van onze sector in de rest van de wereld.'

Nieuw bestuur

Het bestuur opende de avond met de aankondiging dat zij hun taken zullen overdragen aan nieuwe bestuursleden. Hennie van Velzen, Huib Maaskant en Stephan Fellinger geven de SpinAwards door aan een nieuwe generatie. Bestuursvoorzitter Stephan Fellinger: 'We hebben de afgelopen jaren gewerkt aan een toekomstbestendige SpinAwards en zijn van mening dat nieuwe professionals dat verder moeten uitwerken. Er wordt momenteel een nieuw bestuur geformeerd.'

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie