Evenementenbranche maant kabinet tot actie met advertentie in dagbladen

Na campagnes de campagne #soundofsilence en #theshowmustgoon nu een oproep via onder de hashtag #happynewyear.

Het event Day at the Park in 2018

De evenementenbranche wil dat het kabinet zo snel mogelijk toezeggingen doet over wat er wel en niet kan worden georganiseerd de komende maanden. Ok vraagt het in paginagrote krantenadvertenties met de hashtag #happynewyear om een een garantiefonds naar Duits model. 

De organisatoren van publieksevenementen in sport, entertainment en cultuur schrijven dat ze in 2021 weer bezoekers hopen te ontvangen. 'Vrijwel iedereen in onze branche staat reikhalzend klaar om weer aan de slag te gaan. Wij maken er met alle plezier een Happy New Year van', zegt Jolanda Jansen namens de Alliantie van Evenementenbouwers.

Maar de branche staat het water aan de lippen. Zo bleek vorige maand dat aantal festivals in Nederland is teruggezakt naar het niveau van 1985. De sector wil nu uiterlijk 1 februari van het kabinet weten waar ze aan toe is. Jansen is bang dat er anders niet voldoende tijd is om de evenementen goed te kunnen organiseren.

'We kunnen het ons niet veroorloven een tweede evenementenzomer te missen, want dan staat er straks een nog groter deel van de 100.000 mensen op straat en ligt een branche, die goed is voor 7,4 miljard omzet, compleet op zijn gat. Dan zijn niet alleen die mensen hun baan kwijt, maar de miljoenen bezoekers ook hun evenementen.'

De organisatoren sloegen eerder al alarm om de druk op de overheid op te voeren. Dat deden ze onder meer met de campagne #soundofsilence en #theshowmustgoon.

(ANP)

Advertentie
advertisement

Plaats als eerste een reactie

Advertentie