Premium

Fatboy begint internationale campagne rondom burn-outs bij jongeren

Het Nederlandse zitzakmerk gaat aan de slag met diverse Europese influencers

IMA

Het bekende Nederlandse zitzakkenbedrijf Fatboy is naar eigen zeggen vastberaden om burn-outs en stress bij millennials te stoppen. Samen met een aantal Europese influencers wil het bedrijf jongeren inspireren om te ontspannen. Daar komen natuurlijk zitzakken bij van pas.

De actie heet #GetFay en Fatboy organiseert de campagne samen met influencermarketingbureau IMA. Dat bureau schakelt bekende bloggers uit Europa in om de boodschap te delen. Bevestigde namen voor deze samenwerking zijn Rosie Hardy en Neel Wanders uit Groot-Brittanië en Janine Jahnke uit Duitsland.

Trots op ontspanning

Zij moeten "voorop gaan in een positieve, online beweging".

Leontine van der Kaaden, marketing manager van Fatboy: 'Deze campagne belichaamt alles waar Fatboy voor staat: positieve energie en mensen helpen uit hun dagelijkse routine te komen. We willen een online beweging creëren die millennials inspireert om social media vanuit een ander perspectief te benaderen en gebruiken. #GetFat draait volledig om quality time, chillen en daar trots op zijn.'

Chill-momenten en hashtags

De influencers gaan aan de slag met 'chill-momenten', 'to-dont's' en ze zullen foto's delen van onverwachte relaxmomenten. In de campagne staan ook de Lamzac-luchtbedden van Fatboy centraal.

Het is de bedoeling dat de achterban van de influencers de hashtag #GetFat gaat delen, bijvoorbeeld met foto's en filmpjes zijn relaxmomenten en eigen ontwerpen voor een Lamzac-luchtbed.

Alle content moet samenkomen op het interactieve GetFat-platform. Verder kun je een Lamzac winnen als je jouw 'meest relaxte chill out-moment' deelt via Instagram met de hashtag #GetFat.

Meer campagnes rondom burn-outs

Fatboy is niet het eerste merk dat inspeelt op dit thema. Vooral zorgverzekeraars spreken jongeren aan met acties rondom burn-outs. Uit onderzoek blijkt namelijk dat steeds meer millennials last hebben van te veel werkstress.

Eerder dit jaar kwam Interpolis met een programma om millennials van burn-outs af te helpen. Anderzorg gaf in de eindejaarscampagne van 2017 advies over overbelasting. En zorgverzekeringsmaatschappij Zorg en Zekerheid hield een anti-stresscampagne waarbij korte verhalen centraal staan.

premium

Registreer en probeer 1 maand gratis

Om dit artikel te kunnen lezen heb je een Premium account nodig. Registreer nu en probeer de eerste maand gratis.

Probeer 1 maand gratis Abonneer direct
Advertentie