Fonds Gehandicaptensport start campagne ‘Van PowerTalk to PowerTikkie’

'Collecteren kan niet terwijl door huidige beperkingen nog meer gehandicapte sporters afhankelijk zijn van anderen om te kunnen sporten.'

Fonds Gehandicaptensport start campagne ‘Van PowerTalk to PowerTikkie’

Fonds Gehandicaptensport start een nieuwe campagne: Van PowerTalk to PowerTik, waarbij ‘Tik’ Tikkie betekent. Het is volgens het fonds voor het tweede achtereenvolgende jaar dat het voor een enorme uitdaging staat, want: ‘Langs de deuren gaan om te collecteren zit er voor de meeste van de collectanten niet in en daarom gaan we de hele maand april campagne voeren. Dus niet langs de deur, maar vooral online.’ De campagne is in eigen beheer in samenwerking met Dentsu. Op de site van het fonds worden mensen uitgenodigd een eigen, digitale, collectebus aan te maken.

Advertentie
advertisement
Fonds Gehandicaptensport start campagne ‘Van PowerTalk to PowerTikkie’
Fonds Gehandicaptensport start campagne ‘Van PowerTalk to PowerTikkie’

PowerTalk - PowerTik

Vijf sporters van Fonds Gehandicaptensport delen in de campagne wat sport voor hen persoonlijk betekent en wat het hen heeft gebracht. Volgens het Fonds Gehandicaptensport gebeurt dit met het doel om mensen erop te attenderen niet stil te staan bij wat ze niet kunnen maar te focussen op wat ze wel kunnen. ‘En dat is heel veel’, zegt de organisatie bij monde van Jan Knaap, manager partnerships. 

Powertalks

De samenwerking met Dentsu heeft geleid tot vijf PowerTalks, volgens het bureau zijn dit vijf positieve verhalen die ‘hopelijk’ opgevolgd worden door zogenoemde PowerTikkie’s, om gelden binnen te halen voor het fonds. 

Powertalk Fleur Jong

Powertalk Fleur Jong

De sporters die de aandacht krijgen in deze campagne, Fleur, Jetze, Dave, Bilal en Thijs willen zich samen sterk maken voor alle collega-sporters met een handicap. Zo laten ze weten dat veel van de gehandicapte sporters niet op eigen kracht kunnen sporten, helemaal door alle huidige beperkingen zijn ze nog meer afhankelijk van anderen. ‘Zij kunnen niet zonder onze en jullie support.’ 

De  online-'collectecampagne' gaat gepaard met de introductie van het nieuwe logo van Fonds Gehandicaptensport. Een logo dat positiviteit en plezier moet uitstralen. 

Lees ook: Fonds Gehandicaptensport maakt confronterende campagne

Credits:

Strategie: Jan Knaap, Monica van Harn, Michael Nederlof

Concept: Markus Ravenhorst, Maarten Reynen

Copy: Bregje van Grinsven, Thijs van den End

Art: studio dentsuAchtung, PPPI Vormevents, Touch Creative

Videocontent: Glenn Cornelisse

Producer: Bregje van Grinsven  

Fotograaf: David Stegenga

Geluid: Voicebooking

Account & productie: Daniëlla Coronel

Mediabureau: Dentsu  

Mediapartners: Het medianetwerk van Dentsu en het platform van Tikkie. Verder is de PowerTalk/PowerTik-campagne mede mogelijk gemaakt door diverse mediapartijen: AdAlliance, Azerion, Classic radio NL, Clear Channel, DAZN, DPG Media, Exterion , Marktplaats, Mediahuis / Telegraaf, NextDaymedia, NRC , Ocean Outdoor / Interbest , Ogury, ORN radio, Q music, Nu.nl, Spotify, Ster, Sublime radio, Talpa, WannaHaves, Ziggo dome en nieuwsbrieven van de partners van Fonds Gehandicaptensport: o.a. AH, VodafoneZiggo, NN, ABN AMRO, NN en Univé.

Plaats als eerste een reactie

Advertentie