Glennis Grace en Romy Monteiro dragen muziek op aan slachtoffers seksuele uitbuiting

De nummers en bijbehorende videoclips zijn onderdeel van de nieuwe campagne van Stichting Free a Girl: This Song Will Free a Girl.

Glennis Grace, Romy Monteiro en Di-rect, dragen muzieknummers op aan slachtoffers seksuele uitbuiting
Towel

Free a Girl lanceert een nieuwe campagne: This Song Will Free a Girl, waarin een selectie van Nederlandse zangers en zangeressen een persoonlijk lied opdragen aan individuele meisjes die slachtoffer zijn van seksuele uitbuiting. De doelstelling van de campagne is net als de voorgaande campagnes van de stichting: zoveel mogelijk aandacht vragen voor de problematiek rondom de seksuele uitbuiting van kinderen en de straffeloosheid ervan, tegelijkertijd wil de stichting ook donaties ophalen. 

Advertentie
advertisement

Deelnemende artiesten

Het zijn volgens Free a Girl Di-rect, Glennis Grace, Niels Geusebroek en Alain Clark & Big2 die hun medewerking hebben toegezegd en een nummer opdragen. Het format wordt gepresenteerd door Free a Girl-ambassadeur Romy Monteiro, die zelf ook het eerste lied aandraagt. De videoclips en backstage-video’s geproduceerd zijn door Towel. 

Video: Romy Monteiro - Girl on Fire | (Alicia Keys cover for Free a Girl)

Romy Monteiro - Girl on Fire | (Alicia Keys cover for Free a Girl)

Probleem omvangrijker geworden

Evelien Hölsken, founder Free a Girl, zegt dat het probleem waar de stichting tegen vecht door de pandemie omvangrijker is geworden. Ook zouden de meisjes-uitbuitende-criminelen de werkwijzen hebben aangepast.

‘Nu moeten we keihard ingrijpen. We zijn dankbaar dat deze topartiesten zich wilden inzetten hiervoor en vijf prachtige nummers hebben afgeleverd. Elk nummer is persoonlijk gericht aan een meisje dat slachtoffer is geweest. Aan het einde roepen we de kijker op om een donatie te doen via freeagirl.nl.’ 

Kijker activeren

In totaal zijn er vijf backstage video’s in docu-stijl ontwikkeld, waarin Montero de artiesten volgt en interviewt tijdens de voorbereidingen van hun optreden.

Geert Doek, managing director bij Towel, legt uit dat de videoclips in de distributie tot het eerste contact met de kijker moeten leiden en een groot bereik moeten realiseren. ‘De backstage mini-docu video’s verdiepen het verhaal en activeren de kijker.’

Behind the scenes: Romy Monteiro - Girl on Fire

Romy Monteiro - Girl on Fire (Behind The Scenes)

Campagne-uitrol en data

Vanaf donderdag 19 augustus komt er elke week een song met videoclip uit op de website van Free a Girl. De backstage-video uit worden gedeeld op de social-kanalen Youtube, Instagram en Facebook van stichting en de deelnemende artiesten. 

De muzieknummers:

  • 19 augustus: Romy Monteiro – Girl on fire

  • 26 augustus: Di-rect - Naked

  • 2 september: Glennis Grace – Hero

  • 9 september: Alain Clark & Big2 - Change will come

  • 16 september: Niels Geusebroek - Daughters

Lees ook: Campagne voor seksueel uitgebuite meisjes grijpt je naar de keel

Credits:

Klant: Stichting Free a Girl

Verantwoordelijk bij klant: Thijs van der Heide, Anne Vis

Bureau: Towel

Client Director: Gérard Raaijmakers

Executive Producer: Geert Doek 

Creatie: Suzanne Zonneveld, Jan Paul van der Velden 

Head of production: Saskia Elings 

Head of on Demand Content: Geerjanne Bronkhorst 

Producers: Floor Bunge, Max Kroon, Kaylee Swiers, Scorpio van Baardwijk 

Regie: Jan Willem Schram

Opnameleiding: Timothy Kasri 

Camera: Rico Franse, Stefan Jansen, Maarten Jong

Plaats als eerste een reactie

Advertentie