HBO Max start landelijke marketingcampagne rondom lancering

De streamingsdienst is vanaf 8 maart in Nederland beschikbaar en wil abonnees werven via een marketingcampagne.

Beeld: HBO Max

Streamingsdienst HBO Max is vanaf 8 maart beschikbaar in Nederland. Productiehuis WarnerMedia start de Nederlandse release met een landelijke marketingcampagne op onder meer sociale media. Om voortvarend van start te gaan, introduceert HBO Max ook een levenslange korting voor Nederlanders die vóór 1 april een abonnement afsluiten. Zij betalen drie of vier euro per maand zolang zij abonnee zijn, waar latere abonnees maandelijks zes of acht euro betalen. HBO Max hanteert twee abonnementen die verschillen in beeldkwaliteit en op hoeveel schermen de abonnee tegelijk kan kijken. 

De dienst is goedkoper dan Netflix (vanaf acht euro per maand), Disney+ (negen euro per maand) en Viaplay (nu tien euro per maand, vanaf augustus veertien euro per maand). Amazon Prime Video is met drie euro per maand voordeliger dan HBO Max.

Interesse van 200 tot 250 duizend Nederlanders

HBO Max doet zelf geen uitspraken over hoeveel Nederlandse abonnees het wil aantrekken. Marktonderzoeker Telecompaper rekent op 200 duizend tot 250 duizend abonnees, schrijft het op basis van eigen onderzoek onder 1750 respondenten. HBO Max biedt veel bekende films en series aan uit eigen productiehuizen.

'Meer interesse in Viaplay'

Vorige week startte Viaplay in Nederland, een videostreamingsdienst die naast entertainment ook live sport als de Formule 1 uitzendt. Telecompaper verwacht dat ongeveer 350 duizend Nederlanders de komende maanden een Viaplay-abonnement nemen, onder andere vanwege de Formule 1. Viaplay wil zelf geen concrete abonneeverwachtingen delen. Adformatie publiceerde vorige week een interview met de CEO van Viaplay over de Nederlandse merk- en marketingstrategie. 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie