'350 duizend Nederlandse huishoudens geïnteresseerd in Viaplay'

De videostreamingsdienst start op 1 maart in Nederland. Marktonderzoeker verwacht binnen enkele maanden honderdduizenden abonnees.

Bron: Viaplay

Videostreamingsdienst Viaplay start op 1 maart in Nederland en kost 13,99 euro per maand. Viaplay zet vooral in op zijn aanbod van live sport, van Formule 1 en PDC darts tot Bundesliga- en Premier League-voetbal. Die positionering kan goed uitpakken, verwacht marktonderzoeksbureau Telecompaper. De onderzoeker vermoedt dat dit voorjaar zo'n 350 duizend Nederlandse huishoudens een abonnement op Viaplay zullen afsluiten. 

Als die voorspelling klopt, wordt Viaplay de zesde streamingsdienst in Nederland qua abonnees. De top vijf bestaat op dit moment uit Netflix, Videoland, Disney+, Amazon Prime Video en NPO Plus. 

Hogere inkomens geïnteresseerd

Met name huishoudens met een hoger inkomen zijn geïnteresseerd in Viaplay, aldus Telecompaper. Van de huishoudens met een inkomen boven vijftigduizend euro, wil tien procent een Viaplay-abonnement afsluiten. Dat is meer dan huishoudens met een inkomen tussen dertig- en vijftigduizend euro (zes procent) en een inkomen tot dertigduizend euro (drie procent). 

Nederlanders zijn met name bereid om te betalen voor Formule 1 (43 procent), Premier League (27 procent) en Bundesliga (18 procent), aldus Telecompaper. Eredivisie-voetbal is het meest populair (57 procent), maar is vooralsnog niet via Viaplay te bekijken. Viaplays media-aanbod omvat ook films, series en documentaires. 

ViaPlay werkt in Nederland samen met PHD voor media en met dentsuAchtung! voor de positioneringAdformatie publiceert volgende week een interview met Viaplay-ceo Anders Jensen. 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie