Premium

Iceteamerk Lipton speelt in op trends met Buien Blouse

Zanger Jayh Jawson en weerman Piet Paulusma spelen samen in de promotievideo.

Lipton Ice Tea speelt in op het festivalseizoen met een 'Buien Blouse'. De Buien Blouse is een waterdichte Hawaï-blouse met de lengte van een regenjas. Hij is deze zomer verkrijgbaar op festivals als Solar, Strafwerk en Concert at Sea.

Het iceteamerk promoot de blouse met een zomerse videoclip online en op muziekzender Xite. De hoofdrol is voor zanger Jayh Jawson, bekend van de hit ‘Een mooie dag.’ Daarnaast zie je ook weerman Piet Paulusma in de video. Jayh schreef speciaal voor de campagne het nummer ‘Un Trago.’

Reclame-achtig product

De blouse en de campagne zijn bedacht door reclamebureau Natwerk. Dit bureau maakt vaker reclame-achtige producten. Denk aan de kledinglijn van Febo, de rookworstkroket en de koffieloze koffiebar.

Frank de Ruwe van Natwerk: 'Niemand wil in de zomer een jas dragen of meesjouwen, maar je wilt ook niet natregenen. Daarom bedachten we de Buien Blouse. Je kunt ‘m heel klein opvouwen en hij weegt bijna niets. Tegelijkertijd doet hij ook geen afbreuk aan je festival-outfit: de Hawaï-blouse is dé trend van deze zomer.'

'Helemaal on trend'

Ook Valerie Vos van Lipton Ice Tea noemt de campagne 'helemaal on trend': 'De Buien Blouse is een manier om positief om te gaan met de regenachtige zomers in Nederland. De creatieve keuze om de Buien Blouse met een videoclip te lanceren is ook slim. Je moet met content komen die millennials graag willen zien. Ook kunnen we de resultaten van de campagne in online uitingen veel nauwkeuriger meten.'

Het kledingstuk kost 19,95 euro in de webshop van Lipton.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie